تاثیر اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها در کاهش آلاینده‌های هوا

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان تهران بر تاثیر اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها در کاهش آلاینده‌های هوا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها در کاهش آلاینده‌های هوا

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در این مراسم با اشاره به اینکه پالایشگاه ها و واحد هایی که در حوزه نفت و پتروشیمی در سطح کشور فعالیت می کنند در سال های گذشته استفاده زیادی از سوخت مازوت داشتند، افزود: اقداماتی این چنینی که منجر به تغییر در سوخت پالایشگاه ها می شود قطعا در بحث کاهش آلاینده های هوا بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه دو کوره این پالایشگاه، سوخت مایع مصرف می کردند و آلایندگی به ویژه در مورد ترکیبات گوگرد دار داشتند، گفت: حدود 3500 تن سوخت مایع در این کوره ها طی یک سال مصرف می شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه، کوره ها از امروز سوخت گاز مصرف کرده و این اتفاق مثبت و موثری در کاهش آلاینده های جوی این پالایشگاه خواهد بود، تصریح کرد: با مصرف سوخت گاز، آلایندگی این مجموعه تا حد 100 درصدی کاهش خواهد یافت.

حمیدرضا خلیلی مدیرعامل پالایشگاه نفت پارس نیز در این مراسم با بیان اینکه داشتن پیوست محیط زیستی در پروژه‌ها و اقدامات اجرایی شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک الزام است، افزود: فاز اول این پروژه در یکی از واحد های فرآیندی پالایشگاه با موفقیت به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه که امروز افتتاح شد از سه منظر به معنای کامل یک پروژه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اول اینکه نتایج این پروژه منجر به افزایش تولید به میزان 15 درصد در محصولات این شرکت خواهد بود.

خلیلی ادامه داد: دوم موضوع محیط زیستی پروژه است که با استقرار تکنولوزی جدید، راندمان تولید از حدود 45 درصد به 85 درصد می رسد و این به معنی دستیابی به توان حرارتی مورد نظر با مصرف سوخت کمتر خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت پارس با اشاره به اینکه سومین موضوع بحث کاهش آلایندگی محیط زیستی است، گفت: با اجرای این پروژه آلاینده های sox ، co و بقیه آلاینده هایی که در گازهای خروجی دودکش کوره ها و سیستم های احتراقی است تقریبا به صفر می رسد.

همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم» ظهر امروز با حضور سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس، شهردار و جمعی از مسئولان این شهرستان، پروژه اصلاح و بهینه سازی کوره های پالایشگاه نفت پارس افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار