سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی تأکید کرد:

لزوم حفاظت از حریم روستا توسط دهیار و شورا

تبریز(پانا) - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم حفاظت از حریم روستا توسط دهیار و شورا تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حفاظت از حریم روستا توسط دهیار و شورا

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، احمد موقری در جلسه ای که در ارتباط با توسعه حریم روستای «باغ یعقوب» شهرستان تبریز تشکیل شد به این نکته اشاره کرد که نباید توسعه حریم روستاهای واقع در حریم شهرستان تبریز موجب تصرفات غیرقانونی، ساخت و سازهای غیرمجاز و گسترش بافت های ناکارآمد شود.
وی افزود: توسعه حریم روستا بایستی نیازی از نیازهای ساکنان آن روستا را برآورده ساخته و تأمین حیات روستایی را موجب شده و ذخیره نیازمندی های آتی روستا باشد، در حالی که هم اکنون بیشتر ساکنان حریم روستاهای اطراف تبریز را افراد غیربومی تشکیل می دهند؛ دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستاها بایستی از ارائه خدمات به افراد غیربومی روستا که هدفشان تغییر کاربری اراضی و ویلاسازی به صورت غیرمجاز است خودداری کنند.
موقری همچنین بر حل مشکل تداخل حریم روستای «باغ یعقوب» و کلانشهر تبریز تأکید کرد.
بنا بر اعلام شهرداری منطقه 9 تبریز، در حریم مصوبق روستای «باغ یعقوب» که در واقع با حریم مصوب شهر تبریز تداخل دارد، تعداد 138 ساختمان ویلایی غیرمجاز احداث شده است. برای 86 فقره رأی تخریب از سوی کمیسیون ماده 100 شهرداری صادر شده و 52 فقره نیز در حال رسیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار