افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته گذشته

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۰ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته خبر داد و گفت این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته گذشته

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات هفته اخیر، ۱۰ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم است، اظهار کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم اعلام شد، حدود ۴۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۸ هزار و ۶۲۶ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده که ۸۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره نسبت سایر مواد مخدر کشف شده هم خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان، ۸۳۴ کیلوگرم حشیش، ۲۸۳ کیلوگرم گراس، ۲۳۸ کیلوگرم مرفین، ۵۵ کیلوگرم شیشه، ۴۳ کیلوگرم هروئین و ۱۴۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه در هفته اخیر مجموعاً ۵ هزار و ۴۳۸ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند، یادآور شد: از این تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که در میان دستگیرشدگان، ۶۸ نفر از اتباع بیگانه بودند.

به گفته وی، بالغ بر ۷۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به 6 استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با ۲ هزار و ۴۰ کیلوگرم یعنی معادل ۲۰ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

اصلانی ادامه ادامه داد: همچنین استان کرمان با یکهزار و ۶۱۰ کیلوگرم، تهران بزرگ با یکهزار و ۲۴۹ کیلوگرم، فارس با یکهزار و ۱۷ کیلوگرم و یزد با ۷۱۲ کیلوگرم، هرمزگان با ۶۸۳ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۶۶۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۴۳ درصد از کشفیات کشور است.

وی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۹۴ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقیف شد، گفت: همچنین ۷۶ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۲ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار