در مدرسه مهدیه زنجان، دانش‌آموزان سال‌های جنگ از بمباران دوم بهمن سال 65 خواهند گفت

زنجان (پانا) - دانش‌آموزان و شاهدان بمباران‌های دوم بهمن سال 1365 در زنجان خاطرات غم‌انگیز خود را در صبح خاطره‌ «مشق‌های ناتمام» روایت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
در مدرسه مهدیه زنجان، دانش‌آموزان سال‌های جنگ از بمباران دوم بهمن سال 65 خواهند گفت

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، صبح خاطره «مشق‌های ناتمام» با همکاری و مشارکت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، آموزش و پرورش ناحیه دو و کنگره 3535 شهید استان زنجان، ساعت 10:30 صبح روز پنجشنبه دوم بهمن ماه 1399 همزمان با سالروز واقعه بمباران‌های مراکز آموزشی و مسکونی سال ۶۵ با حضور دانش‌آموزان سال 1365، رزمندگان و شاهدان آن واقعه، در دبیرستان مهدیه واقع در کوچه بینش برگزار می‌شود.
صبح خاطره «مشق‌های ناتمام» با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدرسه نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش با رعایت تمامی پپروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از مسئولین استانی، فعالان فرهنگی، رزمندگان و شاهدان واقعه بمباران مراکز آموزشی و مسکونی برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان و شاهدان آن واقعه تلخ به بیان خاطرات غم‌انگیز خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ و شعرخوانی خواهند پرداخت.
همچنین در این مراسم از مستند «بچه‌های کوچه بینش» که یکی دیگر از تولیدات تصویری حوزه هنری زنجان می‌باشد، رونمایی به‌عمل خواهد آمد و با خوانش بخش کوتاهی از خاطرات یکی از شاهدان واقعه، تدوین و نگارش کتاب خاطرات و تاریخ شفاهی شاهدان و دانش‌آموزان آن واقعه تلخ آغاز خواهد شد.
گفتنی است؛ ۳۲ سال قبل در بهمن‌ماه سال ۶۵، سالی که سال سرنوشت جنگ نام ‌گرفته بود، رژیم بعثی صدام، جنگ شهرها را شروع کرده بود و سهم شهر زنجان از این واقعه تلخ، ۴ نوبت بمباران مناطق غیرنظامی بود که به شهادت ۷۰ نفر منجر شد.
مدارسی و مناطقی که در بهمن ۶۵ در چهار نوبت بمباران شد: ۲ بهمن، ساعت ۱۲:۴۰ (زینبیه، مدرسه راهنمایی نواب صفوی و کوچه بینش، سیلاب، نبش خیابان جاوید)، ۸ بهمن، ساعت ۱۲:۱۰ (سرچاه، نصرالله خان، کوچه ولایی (سعدی وسط))، ۲۳ بهمن، ساعت ۱۲ (کوچمشکی، پشت خیابان بهار)، ۲۵ بهمن، ساعت ۱۲:۳۰ (دروازه رشت، چهارراه (جنب مخابرات))،که در جریان بمباران موشک‌های عراقی در ۲ بهمن ۶۵ در کوچه‌ بینش و محله‌ زینبیه و سرچشمه‌ زنجان، ۱۳ نفر از دانش‌آموزان پسرانه مدرسه‌ ۲۲ بهمن و دخترانه مدرسه‌ نواب صفوی سابق به شهادت رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار