مراسم گرامیداشت و یادبود«کریم اکبری مبارکه» برگزار شد

تهران (پانا) - مراسم گرامیداشت یاد و خاطره "کریم اکبری مبارکه" بازیگر و نویسنده و بازیگر تئاتر و سینما در محل سالن مشاهیر تئاتر شهر با حضور قادر آشنا، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و جمعی از همکاران و دوست داران وی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم گرامیداشت و یادبود«کریم اکبری مبارکه» برگزار شد

در ابتدای نشست مسلم قاسمی؛ نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس هنرهای نمایشی با عنوان کردن این هنرمند با نام "کریم" گفت: وی کسی بود که هنرش را نفروخت و در بیان حقیقیت کوتاه نمی آمد. وی افزود: دوستی ما به سالهای 53 برمی گردد، زمانیکه مربیان کانون پرورش و فکری بودیم.

وی با مروری بر خاطرات دوستی شان و همکاری هایی که داشتند، افزود: او در روش هنرمندی اش روش خاص خودش را داشت و به هنر ملی و بومی اش عشق می ورزید.

در ادامه نشست سید عباس عظیمی که پیش از این مدیر موسسه هنرمند پیشکسوت بود در وصف خوبی های مبارکه سخن گفت.

در ادامه احمد جولایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر هنر تئاتر با یادآوری ویژگی های خوب کریم مبارکه گفت: کریم مبارکه به آموزش و حضور نسل جدید بسیار توجه داشت.

همچنین آشنا، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی کشور با اشاره به اینکه صحبت راجع به هنرمندان فقید سخت است، افزود: راجع به هنرمندان صحبت کردن سخت است. بنابراین صحبت کردن کار سختی است. باید ببینیم مردم راجع به یک فردی چه می گوید. در جامعه هنری و فرهنگی و شنیدن یک قضاوت عمومی نشان می دهد آن ویژگی در مورد آن فرد ماندگار است. وقتی فردی می میرد و تعداد زیادی از آدم ها ناراحت می شوند نشان از محبوبیت فرد دارد. وظیفه شناسی امر مهمی است. باورمداری و باور محوری به داشته ها مهم است و این تعصب کریم مبارکه به وطن برای همه ما باعث افتخار است.

درپایان نشست بصورت نمادین از هنرهای این هنرمند تجلیل شد و لوح یادبود و همچنین تندیس گرامیداشت وی به پسر این هنرمند فقید اهدا شد.

همچنین در پایان نتایج مسابقه نمایشنامه نویسی تئاتر صاحبدلان اعلام شد و هیات داوران از برندگان تقدیر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار