سرمازدگی به بیش از 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد

١٢٠ هکتار از اراضی کشاورزی آسیب دیده زیرپوشش‌ بیمه هستند

زاهدان (پانا) - معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت سرمای شدید دی ماه جاری به 16 هزار و 466 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سرمازدگی به بیش از 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، فریدالدین سلیمی اظهار کرد: سرمای شدید کم سابقه ١٠ هزار و ٨٠ هکتار از اراضی زراعی زیرکشت محصولات سبزی، صیفی و علوفه، پنج هزار و ٩۶ هکتار باغات موز و میوه‌های گرمسیری، محصولات گلخانه‌ای در یکهزار و ۲۹۰ باب گلخانه و یک واحد مرغداری زیان وارد کرد.

وی افزود: خسارت وارده در حالی است که تنها ١٢٠ هکتار از اراضی کشاورزی آسیب دیده زیرپوشش‌ بیمه بوده و نیاز است که کشاورزان نسبت به بیمه اراضی زراعی و باغی خود به‌موقع اقدام کنند تا در چنین شرایطی بتوان به آنان غرامت پرداخت کرد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرمازدگی در این مدت ۶٠٢ میلیارد و ٢۴٢ میلیون ریال به زمین‌های زراعی و باغی، واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سلیمی گفت: بیشترین خسارت سرمازدگی در شهرستانهای فنوج، نیکشهر، دشتیاری، سیب و سوران، بمپور، ایرانشهر، قصرقند، سراوان، دلگان، کنارک و خاش بوده است.

گفتنی است هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی سیستان و بلوچستان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار