واکنش ایران به بازداشت «کاوه افراسیابی»

تهران (پانا) - سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، به بازداشت کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ایران به بازداشت «کاوه افراسیابی»

علیرضا میریوسفی در واکنش به دستگیری کاوه افراسیابی، تحلیلگر مسایل ایران و آمریکا توسط وزارت دادگستری دولت ترامپ، این مطلب را مطرح کرد و افزود: تاسف‌آور است که شنیده می‌شود دولت متعصب و مغرض ضد ایرانی ترامپ در ساعات پایانی خود به دستگیری دکتر افراسیابی به اتهام‌های جعلی مبادرت کرده است. دکتر افراسیابی به عنوان مامور نمایندگی فعالیت نداشته است و تنها به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین‌الملل کار می‌کرده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: افراسیابی در مورد مسائل بین‌المللی مشورت‌هایی را به نمایندگی ایران ارائه داده است و از همان ابتدا رابطه کاری وی با ما کاملا شفاف و باز بوده است.

کاوه افراسیابی تحلیلگر و کارشناس مسایل سیاست خارجی ایران و آمریکا و استاد دانشگاه بوستون است که وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد به علت فعالیتی که آن را غیرقانونی خواندند، بازداشت شده است. در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، انجام مصاحبه و حضور افراسیابی در شبکه‌های مختلف خبری، نوعی لابیگری محسوب شده و مدعی هستند که او از طرف ایران ماموریت داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار