شرکت‌های پیمانکاری ایران آماده همکاری با جمهوری آذربایجان هستند

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به توانمندی‌های کم نظیر شرکت‌های پیمانکاری ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی، از آمادگی کامل این شرکت‌ها برای همکاری با جمهوری آذربایجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های پیمانکاری ایران آماده همکاری با جمهوری آذربایجان هستند

به گزارش وزارت اقتصاد،‌«فرهاد دژپسند» امروز (سه شنبه) در جریان برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این شرکت‌ها، پروژه‌های مختلفی را در زمینه‌های ساختمان، ساخت سد و نیروگاه، ساخت پالایشگاه، راه‌سازی ، پل‌سازی و سایر زمینه‌ها در سراسر جهان با موفقیت اجرا کرده‌اند و اکنون نیز از آمادگی کامل، جهت همکاری با جمهوری آذربایجان برخوردارند.

وی تصریح کرد: سیاست اصولی ایران همواره بر تعمیق و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همه کشورها به ویژه کشورهای مسلمان و همسایه استوار بوده است.

دژپسند یادآور شد: شرکت های پیمانکاری ایرانی، پروژه های مختلفی را در سراسر جهان از جمله در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، تاجیکستان، سریلانکا، ونزوئلا با موفقیت اجرا کرده اند و اکنون نیز این شرکت ها از آمادگی کامل، جهت همکاری با جمهوری آذربایجان برخوردار هستند.

وی روابط ایران و آذربایجان را به لحاظ تاریخی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی حائز اهمیت دانست و افزود: به نمایندگی از سوی دولت اعلام می دارم، همانطور که در دوره بحران تمامی همت خود را جهت بازگشت آرامش و صلح به کار بردیم، اکنون نیز جهت بازسازی مناطق کشور آذربایجان آماده همکاری هستیم.

وزیر اقتصاد، اهتمام وزارتخانه ها و دستگاه های دو طرف در طراحی و تدوین سند اجلاس کمیسیون مشترک را نشانه عزم جدی طرفین برای توسعه و تعمیق همکاری های اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

وی پیشنهاد کرد، با توجه به ظرفیت های فوق و جهت عملیاتی کردن همکاری شرکت های ایرانی با جمهوری آذربایجان، کمیته ای متشکل از نمایندگان ایران و جمهوری آذربایجان در چارچوب کمیسیون مشترک تشکیل شود تا این کمیته نسبت به تبیین مراتب نحوه مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده آذربایجان، تدارک خدمات و اقلام مورد نیاز و ساز و کار همکاری دو جانبه اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این اجلاس اظهار داشت: بی صبرانه آماده همکاری با شرکت های توانمند ایرانی در بازسازی اراضی جنگ زده و احداث پروژهای اقتصادی و حمل و نقلی در منطقه هستیم.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان امروز در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار و سند توسعه همکاری های دو جانبه اقتصادی ایران و آذربایجان به امضای وزیر اقتصاد کشورمان و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به عنوان روسای کمیسیون های اقتصادی طرفین رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار