برگزاری جلسه لایو برای دانش‌آموزان یاریگر زندگی منطقه دماوند در بستر شبکه شاد

دماوند(پانا) - این روزها که خطرات و آسیب های اجتماعی بسیار زیاد شده است و بسیاری از این خطرات نوجوانان و جوانان را تهدید می کند، یاریگران زندگی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از این مسئله دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه لایو برای دانش‌آموزان یاریگر زندگی منطقه دماوند در بستر شبکه شاد

سعیدی مشاوره مدرسه شهید چمران در این‌باره بیان کرد: هدف از تشکیل گروه یاریگران زندگی توانمند شدن دانش‌آموزان است از این لحاظ که خطرات اجتماعی بسیار زیاد است و شما با توانمند شدن می‌توانید مسئله‌هایی همچون اعتیاد و آسیب ها را به حداقل برسانید.


او در ادامه گفت: افرادی که قدرت نه گفتن را ندارند امکان دارد به اعتیاد مبتلا شوند و این عمل یک کار بسیار جبران‌ناپذیر است برای مثال نوجوانان و جوانان که در این سن بسیار خطرپذیر هستند و قدرت نه گفتن را ندارند امکان دارد که از سرکنجکاوی به سوی اعتیاد کشیده شوند و آن را امتحان کند.

سعیدی در ادامه تاکید کرد: این جلسات که در کانون یاریگران زندگی تشکیل می‌شود هدف مشخصی دارد و این هدف بر این اساس است که یاریگران‌ زندگی باید آموزش‌های خودمراقبتی را یاد بگیرند و بتوانند از خود و اطرافیان خود در برابر مشکلات محافظت کنند و از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی دور شوند.

او اظهارکرد: رفتارهای پرخطر بسیار گوناگون هستند و شاخه های فراوانی دارند برای مثال نداشتن قدرت نه گفتن، اعتیاد به فضای مجازی، اعتیاد به مواد مخدر، و ....

مشاور مدرسه شهید دکتر چمران درباره درخت مشکلات بیان کرد: درخت مشکلات راهکار بسیار مفیدی برای حل مشکلات است و می توان با ترسیم این درخت ریشه مشکلات و راه‌ حل مشکلات را پیدا کرد.

او ادامه داد: دانش‌آموزان یاریگر می‌توانند با تولید محتوا راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر را به دیگران آموزش بدهند، تولید محتوای این بخش شامل متن کوتاه ،عکس نوشته، تولید کلیپ، انیمیشن بوده و محتوای این کارها بر پایه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از رفتارهای پرخطر، و جلوگیری از اعتیاد است.

سعیدی در آخر بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسات توانمند شدن شما یاریگران زندگی مدرسه است.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار