طرح بشری در مدارس با نیازهای ویژه شهرستانها و مناطق استان بوشهر اجرا می شود

بوشهر(پانا) - مشاور اموربانوان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرایی شدن طرح بشری (بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش آموزان دختر با رویکرد محرومیت زدایی) در 18 شهرستان و منطقه استان با همکاری معاونت های پژوهش، برنامه ریزی، توسعه منابع، تربیت بدنی و سلامت اداره کل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح بشری در مدارس با نیازهای ویژه شهرستانها و مناطق  استان بوشهر اجرا می شود

لیلا ناظرزاده در گفت و گو با پانا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح که از طرح های ابلاغی دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش است، برقراری عدالت و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان دختر با اولویت مراکز شبانه روزی و افزایش انگیزه دانش آموزان در مناطق محروم دانست.

او گفت: تقویت و ارتقای سلامت دانش آموزان دختر تأثیر مستقیمی بر سلامت جامعه دارد و هر نوع برنامه ریزی در این زمینه به ارتقاء سلامت در جامعه منجر خواهد شد.

ناظر زاده تصریح کرد: با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده ها به مسائل رشد تربیتی و جسمی دختران، اما همچنان برخی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول به ویژه در مناطق محروم آمادگی مواجه شدن با تغییرات دوره حساس نوجوانی را ندارند. بنابراین در این طرح تلاش می شود تا دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند.

ناظرزاده گفت: علاوه بر توزیع بسته های آموزشی و بهداشتی، در زمینه تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و برخورداری از مشاوران توانمند، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و محتواهای مذکور از طریق مشاورین و رابطین امور بانوان شهرستان و مناطق آماده بارگذری در گروه های دانش آموزی مدارس متوسطه اول در بستر شاد است و نیز در هفته های آتی کارگاه های مجازی مربوطه با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم امکان برگزاری کارگاه‌های حضوری؛ در بستر شاد در شهرستان بوشهر و منطقه دلوار به صورت نمادین و پس از آن در سایر شهرستان ها و مناطق استان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار