قالیباف خواستار تغییر نام وزارت خارجه شد

تهران (پانا)‌ - رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های معاونت اقتصادی وزارت خارجه را گامی به سمت پیشبرد مسائل اقتصادی کشور توصیف و تاکید کرد من در گذشته هم گفته بودم که نام وزارت امور خارجه را به وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر دهیم، در واقع اصول بستن قرارداد و انجام معاملات خارجی را وزارتخانه‌های تخصصی باید انجام دهند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف خواستار تغییر نام وزارت خارجه شد

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از صحبت‌های بشیری نماینده سوال‌کننده و ظریف وزیر امور خارجه درخصوص دیپلماسی اقتصادی گفت: اینکه وزارتخانه امور خارجه موضوعات را تقسیم‌بندی و بخش‌بندی و بخش معاونت اقتصادی را ایجاد کرده است، همانطور که آقای بشیری اشاره کردند این یک گامی به سمت پیشبرد مسائل اقتصادی کشور است.

وی افزود: فکر می‌کنم این کار نیازمند این است که علاوه بر ستاد در بخش حوزه ثبت، در مجموعه سفارتخانه نیز این اتفاق رخ دهد و این موضوع دنبال شود. علاوه بر این، نگرش وزارت امور خارجه که در موضوعات امنیتی و سیاسی است که باید به سمت موضوعات اقتصادی و سیاسی برود و این بخش را در اولویت قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث من در گذشته هم این بود که نام وزارت امور خارجه را به وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل تغییر دهیم، البته احتیاج به قانون است و باید مورد بررسی قرار گیرد، اینجا منظور نیست که وزارت خارجه کار تجارت را انجام دهد، سفرا و وزارتخانه‌های بسیاری از دولت‌های دیگر نقش اساسی در پیگیری، بازاریابی و ارتباطات حوزه تجارت بین‌الملل را پیگیری می‌کنند. در واقع اصول بستن قرارداد و انجام معاملات خارجی را وزارتخانه‌های تخصصی باید انجام دهند. اگر دولت لایحه‌ای داشته باشد و نظر وزارت امور خارجه باشد که تبدیل به وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل شود، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که همکاری‌های لازم را صورت دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار