مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷:

مدارس غیردولتی باید در یک فضای رقابتی سالم قرار بگیرند

تهران (پانا)-مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 تهران در جلسه هماهنگی فعالیت های پرورشی و مشاوره ای مدارس غیر دولتی، بر استفاده از ظرفیت های مدارس غیردولتی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی باید در یک فضای رقابتی سالم قرار بگیرند

جلسه هماهنگی فعالیت های پرورشی و مشاوره ای مدارس غیر دولتی منطقه 17، با حضور مهدی نیکبخت، مدیر منطقه، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی، ربابه حسینی صفا، مدیر سازمان دانش آموزی‌، صغری عطاردی، کارشناس امور شاهد و مشارکت ها، مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره منطقه و مدیران، معاونین پرورشی و مشاوران مدارس غیر دولتی برگزار شد.
نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و قدردانی از حضور مدعوین گفت: تقریبا 7درصد مدارس منطقه، مدارس غیر دولتی است. مدارس غیر دولتی کمک های خوب و ظرفیت ارزشمندی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت به حساب می آیند و نگاه ما همیشه به تربیت تمام ساحتی در امر آموزش مدارس دولتی و غیر دولتی بوده است و نباید از ابعاد تربیتی، دینی، اخلاقی، فردی و اجتماعی دانش آموزان در این مدارس غافل شویم.
وی افزود: در منطقه کارهای خلاقانه و متنوعی در حوزه پرورشی مدارس صورت گرفته است. همچنین کلیه هم سنجی های مدارس دولتی و غیر دولتی با شفافیت انجام شده و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است.
نیکبخت در ادامه افزود: مدارس غیر دولتی باید در یک فضای رقابتی سالم قرار گیرند تا اولیا و دانش آموزان براساس دیدگاه های خود قدرت انتخاب را داشته باشند. دانش آموزان این مدارس باید در فضای مناسب از فعالیت در تمامی زمینه ها بهره مند شوند تا بتوانند از یک تربیت متوازن و تمام ساحتی برخوردار شوند.
نیکبخت در پایان صحبت های خود بر استمرار این جلسات که سبب هم افزایی و کیفی شدن فعالیت های مدارس در موضوعات مختلف می شود تاکید کرد و از معاونت پرورشی به سبب تشکیل جلسه و از اهتمام جدی مدیران و عوامل مدارس غیر دولتی به مسایل تربیتی قدردانی کرد.
طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله و آرزوی قبولی عزاداری ها از فعالیت های جهادی همکاران در شرایط پیش آمده تشکر کرد و برای همه عزیزان آرزوی صحت و سلامتی کرد و گفت: مسئله تعلیم و تربیت بزرگترین مسئله جامعه است؛ آموزش و پرورش خوب سبب شور و نشاط و ترقی جامعه می شود. در آموزش و پرورش مترقی آموزش محض وجود ندارد، بلکه در کنار فعالیت‌های فردی و تیمی و گروهی آموزشی، به تربیت اخلاقی و اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و نوع‌دوستی و دیگر ارزشهای انسانی می‌پردازند. تربیت انسانی و اخلاقی دانش آموزان نه تنها در ممالک اسلامی، بلکه در تمامی جوامع مهم است. از آنجا که ریشه‌های شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی هر فرد در سنین پایین شکل می‌گیرد و بی‌شک نهاد آموزش و پرورش بعد از خانواده، به عنوان یک نهاد اصلی و مهم در امر تربیت، تاثیر زیادی دارد. بنابراین ضروری است در انتخاب افراد جهت تصدی این مسئولیت خطیر نهایت دقت و وسواس را به خرج داد. در مدارس غیردولتی بکارگیری مربیان زبده و کارآمد، بسیار مهم است. و در کنار آن می بایست برنامه های پرورشی به روز، مدرن و با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.
پورمحمود سپس گفت: مدرسه محیطی است که دانش‌آموزان در آنجا شایستگی ها، شکست، محبت و ... را تجربه می‌کنند و کمک به رشد ابعاد مختلف هویتی دانش آموزان، از جمله هویت فردی، اجتماعی و دینی از رسالت‌های محوری امور تربیتی است. عوامل موثر در تربیت در مربیان تربیتی خلاصه نمی‌شود، بلکه خانواده، جامعه و تمامی عوامل مدرسه از عوامل موثر در تربیت به حساب می آیند که مربیان تربیتی و معاونین پرورشی خط مقدم آن هستند.
پورمحمود در ادامه ضمن اشاره به اهمیت مشاوره در مدارس در تمامی دوره های تحصیلی گفت: ایجاد ارتباط مطلوب با محیط، به کار گرفتن علایق و استعداد های دانش آموزان در مسیرهای مناسب توسط مشاوران در مدارس آموزش داده می شود. مشاور قرار نیست تمام مشکلات دانش آموزان را حل کند ولی با رعایت سه اصل صلاحیت، دانش و رازداری کمک می کنند تا افراد در مواجهه با مشکل بهترین راه را انتخاب کنند.
پورمحمود در پایان ضمن تشریح سیاست های منطقه ای در انجام فعالیت های تربیتی را تحت پوشش قرار دادن حداکثری دانش آموزان و توجه به استعداد ها و توانایی های خاص دانش آموزان و پرورش آنها بیان کرد و به سوالات حاضرین در این رابطه پاسخ داد.
در این جلسه همه حاضران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح‌ کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار