در نشست مدیرکل دفتر فنی حرفه ای وکاردانش با مدیران برون دستگاهی استان گلستان؛

تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان با گسترش شایستگی‌های حرفه ای

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش با گسترش شایستگی‌های حرفه ای درصدد است تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان را مطابق سند تحول بنیادین محقق کند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان با گسترش شایستگی‌های حرفه ای

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان گلستان، با حضور سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان، نشستی با مدیران برون دستگاهی دارای هنرستان های وابسته در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های ۷ ساله معاون سابق آموزش و پرورش استان وآرزوی توفیق روز افزون برای معاون جدیدآموزش متوسطه اظهار داشت: تقویت آموزش‌های فنی وحرفه ای، توسعه در بخش مهارت آموزی، توسعه‌ هنرستان‌ها وهمکاری ومشارکت و تعامل بین دستگاهی منجر به بهبود کیفیت آموزش و درنتیجه افزایش تولید داخلی خواهد شد.

وی درباره هنرستان‌های کشاورزی و نقش این هنرستان‌ها در اشتغال جوانان اظهار کرد: رشته‌های کشاورزی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و نظام آموزش و پرورش کشور خصوصاً در دوره متوسطه تلاش دارد رشته‌های کشاورزی را با نیازهای جامعه و بازار کار متناسب ‌سازی نماید.

آذرکیش در ادامه افزود: امروز از میان رشته های کاردانش ۳۳ رشته به شاخه‌های کشاورزی اختصاص یافته است؛ همچنین 6 رشته از ۴۱ رشته شاخه فنی و حرفه ای مربوط به کشاورزی است که این برخاسته از نگاه ویژه‌ای است که آموزش و پرورش به بخش کشاورزی دارد.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش با گسترش شایستگی های حرفه ای در صدداست تا با افزایش کیفیت آموزش فراگیر و ترویج فرصت های یادگیری که منجربه تولید ثروت و اشتغال کامل و بهره ور و شرافتمندانه می شود، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مطابق سند تحول بنیادین محقق سازد.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر بخواهیم شاهد افزایش رغبت دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش باشیم نیاز داریم علاوه بر منابع مادی به ایجاد عوامل انگیزشی بیرونی نیز بپردازیم ،به طور مثال سال گذشته یکی از این عوامل انگیزشی را در بخش خدمت سربازی اجرا کردیم که نتایج حاصل از آن بسیار چشمگیر بود. سال گذشته طبق بخشنامه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح، تسهیلاتی برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها در نظر گرفته شد؛ از جمله اینکه این افراد می‌توانستند دوره خدمت مقدس سربازی را در محل نزدیک به محل سکونت خود بگذرانند.

وی در ادامه افزود: ما منتظر روزی هستیم که برترین‌ دیپلم‌ها ‌‌به هنرستان تعلق داشه باشد؛ در آن زمان است که فرزندان این سرزمین با افتخار دیپلم هنرستانی می‌گیرند تا به توسعه اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی سرزمین‌شان کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: استان گلستان یکی از استان هایی است که علیرغم تلاش تمام متولیان آموزش و پرورش نتوانسته آن طور که انتظار می رود در جذب دانش آموز در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش موفق عمل کند؛ به طوری که تنها 40درصد دانش آموزان استان به این رشته ها گرایش پیدا کرده و در آن تحصیل می نمایند، شاید یکی از عوامل این عدم وثوق کمبود امکانات و به روز نبودن تجهیزات و کارگاه ها ست.

وی در ادامه گفت: امید است باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مهارت آموزی، از طریق توسعه‌ هنرستان‌هاو ایجاد رشته های جدید و جذاب برای دانش آموزان استان گلستان و با تجهیز کارگاه های مهارت آموزی بتوانیم شاهد افزایش رغبت دانش آموزان برای ورود به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش باشیم .

شایان ذکر است پس از این جلسه مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از هنرستان هنرهای زیبا ورشته علوم دریایی هنرستان تلاش گرگان دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار