ملکی تاکید کرد

تقویت محتوای کتاب‌های درسی با QR Code

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد که محتوای کتاب‌های درسی با QR Code غنا بخشی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت محتوای کتاب‌های درسی با QR Code

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حسن ملکی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص غنا بخشی محتوای کتاب‌های درسی گفت: موضوع QR Code به‌اندازه خود کتاب موضوع ظریف و بااهمیتی است چون موجب رونق آموزش می‌شود.

وی با اشاره به بعد مهارتی در تهیه و تولید محتوای واقعیت افزوده‌ی کتاب‌های درسی گفت: باید از بعد مهارتی و ابعاد ارزشی، دانش توسعه‌نیافته و ساحت‌های تعلیم و تربیت، در محتوای واقعیت افزوده‌ی کتاب‌های درسی توجه شود تا اگر موضوعی در بحث آموزش مورد غفلت قرارگرفته با این محتواها جبران شود و این محتواها جامعیت، اتقان، یکپارچگی و سلامت داشته باشد.

ملکی تأکید کرد: از تمام ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان و بنیه کارشناسی در تحقق این مأموریت استفاده شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بابیان این مطلب که فعال‌سازی رمزینه پاسخ سریع ارتباطی به موضوع همه‌گیری کووید 19 ندارد؛ گفت: ماهیت این اقدام به جهت ماهیت رسانه‌ای کتاب درسی است و ضرورت‌های تربیتی و یادگیری بخصوص در فضای مجازی است. ما می‌خواهیم ظرف و مظروف تربیتی را وسعت ببخشیم و در این خصوص به ذائقه و انتظارات دانش آموزان توجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در ارتباط با تضعیف نقش معلم در آموزش مجازی گفت: رمزینه پاسخ سریع باعث غنی‌سازی تربیت و یادگیری و تقویت نقش معلم می‌شود و سازمان پژوهش باید در دو بعد تولید محتوا و ارزیابی محتواهای تولیدشده اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار