۴۳ درصد متوفیان تصادفات در خراسان جنوبی، موتورسوار هستند

بیرجند(پانا)- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اعلام کرد ۴۳ درصد متوفیان تصادفات درون شهری، موتورسواران هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۳ درصد متوفیان تصادفات در خراسان جنوبی، موتورسوار هستند

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مهمترین عامل در کاهش تصادفات است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: عدم توجه به جلو از جمله عوامل موثر در ایجاد تصادفات و سوانح است.
او افزود: استفاده از تلفن همراه باعث حواس پرتی می شود و ۴۵ درصد تصادفات را شامل می‌شود.
سرهنگ عباسی از اجرای طرح ترخیص موتورهای رسوبی و توقیف شده در پارکینگ ها خبر داد و گفت: مالکین اصلی موتورسیکلت ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و ارائه مدارک مالکیت، نسبت به ترخیص موتور سیکلت خود اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: در این طرح که تا پایان بهمن ماه اجرا می شود، جریمه ها از حالت دو برابر خارج شده و جریمه های بالای 500 هزار تومان به طور اقساطی شرایط پرداخت دارند.
او در خصوص محدودیت های ترافیکی کرونایی گفت: حدود 90 درصد هم استانی ها در این طرح مشارکت کردند و از ابتدای آذر تاکنون، هیچ تصادف فوتی در شهرهای استان رخ نداده است.
سرهنگ عباسی با اعلام تشکیل کمیسیون اصلاح جرایم گفت: خودروهایی که دارای مجوز تردد در ساعات محدودیت بوده اند اما از طریق دوربین های کنترل ترافیک جریمه شده اند، می توانند با مراجعه به اجرائیات راهنمایی و رانندگی، نسبت به اصلاح جریمه خود اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش 26 درصدی تصادفات درسطح معابر شهری استان گفت:در حوزه تصادفات فوتی کاهش 55 درصدی و در تصادفات جرحی، 23 درصد کاهش را نسبت به پارسال شاهد بوده ایم.
او گفت: کاهش تصادفات فوتی در سطح معابر شهری در استان، نشان دهنده رعایت قوانین از سوی کاربران ترافیک است، اما در شهرهایی مانند سربیشه باید توجه بیشتری به مقررات شود.
سرهنگ عباسی گفت: موتورسواران بیشترین تعداد را در حوزه تصادفات فوتی تشکیل می دهند و 43 درصد متوفیان ناشی از تصادفات، راکبین موتورسیکلت هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از هم استانی ها خواست تا با بستن کمربند ایمنی، رعایت حق تقدم و سایر قوانین راهنمایی و رانندگی، از بروز سوانح جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار