تجلیل از ائمه جماعات مدارس در پیش اجلاسیه نماز

ورامین(پانا)- معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ورامین، از برگزاری پیش اجلاسیه نماز و تجلیل از ائمه جماعات مدارس ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ائمه جماعات مدارس در پیش اجلاسیه نماز

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، در جلسه پیش اجلاسیه نماز با حضور امیر محمدی، مدیر آموزش و پرورش ورامین و معاون پرورشی و تربیت بدنی و حجت‌‌الاسلام طزری، امام جمعه خیراباد، از ائمه جماعات فعال مدارس در دو سال اخیر تجلیل شد.

امیر محمدی در این جلسه با اشاره به نقش مهم ائمه جماعات در مدارس گفت: ائمه جماعات در زمره‌ی متولیان تربیتی قرار دارند که لازم است برای اثرگذاری بیشتر در تعامل با دانش‌آموزان به روز باشند.

او همچنین افزود: سعی کنیم با تاسی به امام صادق علیه‌السلام دانش‌آموزان را با اعمالمان به دین و نماز دعوت کنیم. دعوت به نماز بدون توسل به زور از مصادیق امر به معروف است که اگر در این قسمت درست عمل کنیم، به طور ضمنی به نهی از منکر هم دست یافته‌ایم؛ چرا که نماز انسان را از کارهای زشت دور می‌کند.

او در ادامه یادآور شد: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش رویکرد جدی آموزش و پرورش است و در صدد تحقق بیش از پیش آن هستیم.

حجت الاسلام طزری نیز خطاب به ائمه جماعات در این خصوص گفت: اقامه نماز وظیفه اصلی ماست. ما باید در جذب نوجوانان پیش قدم باشیم. اقامه نماز در مدارس عاملی است که با کمک آن می‌توان حضور دانش‌آموزان را در مساجد در غیر از ساعات و ایام مدرسه شاهد بود.

ائمه جماعت نیز با ذکر پیشنهاداتی از جمله زیبا سازی نمازخانه‌های مدارس، آمادگی خود را برای اقامه نماز، به محض بازگشایی مدارس اعلام کردند و گفتند: حضور معلمین در نماز جماعت یکی از رفتارهای اثر گذار برای دانش‌آموزان است.

محمدزاده نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که به بررسی روش‌های نوین برای جذب پرداخت. او آسیب‌شناسی و آنالیز دلایل عدم شرکت حداکثری دانش‌آموزان را مهم دانست و گفت: گفتار ائمه جماعات به عنوان الگوهای دانش آموزان و نماد دین اسلام، باید با عمل آنها مطابقت داشته باشد و از دادن وعده‌های غیر ملموس نیز دوری کرد . اگر ائمه جماعات ما بتوانند به ایجاد نگرش "پایبندی به نماز" دست یابند ما شاهد بروز رفتارهای دینی و در راس آنها نماز در بین دانش‌آموزان حتی بعد از فارغ‌التحصیلی آنان خواهیم بود.

در پایان این مراسم از ائمه جماعات فعال دو سال اخیر مدارس، با اهدای هدایا و لوح، تقدیر و تشکر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار