دامپزشکی درباره شیوع آنفولانزای مرغی در سیستان وبلوچستان هشدار داد

زاهدان (پانا) - مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی شیوع آنفولانزای مرغی در خراسان جنوبی، نسبت به خطر شیوع و پیشگیری این بیماری در استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دامپزشکی درباره شیوع آنفولانزای مرغی در سیستان وبلوچستان هشدار داد

مهدی حسینی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است، بنابراین پرورش دهندگان طیور باید به دقت، توصیه‌ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده ورود مرغ زنده بصورت غیر مجاز از خراسان جنوبی، احتمال مبتلا شدن مرغداری‌های صنعتی و بومی به این بیماری وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دور نگه داشتن طیور خانگی از پرندگان مهاجر آزاد پرواز در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد، افزود: محدودیت در تردد افراد و تجهیزاتی که واحد تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند و به روز نگهداشتن سیستم ضد عفونی تجهیزات از موارد مورد تاکید در این زمینه است.

وی تصریح کرد: مرغداران باید شرایط قرنطینه ای را بصورت دقیق رعایت کرده و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور بدون مجوز دامپزشکی از مبدأ پرهیز کنند.

حسینی با اشاره به احتمال انتقال این بیماری به انسان، از همه مردم درخواست کرد از خرید مرغ زنده پرهیز کرده و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

گفتنی است آنفولانزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفولانزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بسیار دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار