آسمان استان یزد با تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام معطر شد

یز(پانا) - پیکرهای مطهر ۲ تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، روزیکشنبه با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم یزد از باغ موزه دفاع مقدس تا دانشگاه علم و هنر و صدا و سیمای مرکز این استان تشییع شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آسمان استان یزد با تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام معطر شد

این مراسم معنوی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا برگزار و پیکر مطهر یکی از شهدا برای خاکسپاری به دانشگاه علم و هنر و شهید سرفراز دیگر به نحو باشکوهی که مردم آنها را مشایعت می‌کردند، به صدا و سیمای مرکز یزد منتقل شد.

همچنین آیین تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام دیگر با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور به شهرستان بافق انتقال یافت تا در مراسمی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

عصر شنبه آیین وداع با پیکر چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس با رعایت نکات بهداشتی با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مردم و مسوولان در تکیه امیرچخماق یزد برگزار شد.

شهدایی که در دانشگاه علم و هنر و صدا و سیما تدفین شدند، مربوط به عملیات محرم بودند و ۱۹ سال داشتند و ۲ شهیدی که قرار است در مسکن مهر بافق، امروز تشییع و تدفین شوند یکی ۱۸ سال و دیگری ۲۰ سال داشتند.

تعداد شهدای گمنام مدفون در استان، ۱۷۰ نفر است و یزد حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرد و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار