استاندار زنجان:

فریب رنگها را نباید خورد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت تفاوت چندانی بین شهرهایی که در وضعیت نارنجی یا زرد قرار دارند نیست.

کد مطلب: ۱۱۵۵۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فریب رنگها را نباید خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان که با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت در زنجان برگزار شد، گفت: به ازای هر 1000 نفر از 120 نفر در استان تست گرفته شده است و نتایج حاصل از آن باعث کنترل بیماری کرونا در استان شده است.

در این جلسه که دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت نیز حضور داشت، استاندار زنجان افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان توانستیم مانع از پیک مجدد بیماری شویم بطوریکه نمونه pcr مثبت در آذرماه 35 درصد بود ولی در دیماه به 18درصد کاهش یافت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان تاکید کرد: نباید فریب رنگها را خورد و بدانیم با کوچکترین سهل انگاری وضعیت زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز تبدیل خواهد شد و اگر مردم در تجمع و مراسم مختلفی در آرامستان ها و تالارها بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی حاضر شوند کرونا روند صعودی خواهد گرفت.

استاندار زنجان، راه اندازی استودیو سلامت برای افزایش آگاهی مردم ، افزایش مراکز 16 ساعته از 11 مورد به 22 مرکز و همچنین بهره گیری از توان همیاران سلامت را از دیگر موارد موثر برای کنترل بیماری کرونا در استان برشمرد و از فرمانداران خواست برای نوروز و ساماندهی بازار در روزهای پایانی سال تا دوهفته آینده طرح امنیتی و اجرایی را تدوین و ارائه کنند.

استفاده از هتل ها و مهمانسراها بعنوان مرکز نقاهتگاهی و بهبود یافتن 1000نفر در این مراکز، انسجام خیران برای کمک های مومنانه و کمک به تهیه اقلام بیمارستان از دیگر مواردی بود که حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان به آنها اشاره کرد و افزود: زنجان مهد خیران است و با تدبیری که اندیشیده شد در یوم العباس زنجانی ها بجای حضور در خیابان 33 میلیارد تومان کمک مومنانه برای نیازمندان آسیب دیده از کرونا تدارک دیدند که این نمونه ای از ولایتمداری و سخاوت مردم استان زنجان و پایتخت شور و شعور حسینی است.

او با قدردانی از پا بکار بودن مدیران در روزهایی که کرونا شیوع پیدا کرده گفت: با تلاشهای شبانه روزی، امروز استان زنجان در تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی نه تنها خودکفاست بلکه نیاز برخی از استانهای دیگر را نیز تامین می کند.

استاندار زنجان به در پیش بودن ایام الله دهه فجر نیز اشاره کرد و افزد: طبق دستوالعمل ارسالی از ستاد ملی کرونا اگر قرار باشد مراسمی در روز 22 بهمن برگزار شود فقط رژه خودرویی است و سخنرانی ها در فضای مجازی و از طریق سرانه ملی خواهد بود.

زنجانیها در مقابله با ویروس کرونا شاگرد اول هستند

دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت هم در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان با قدردانی از اقدامات مدیران استان در مقابله با این ویروس منحوس گفت: نحوه کنترل بیماری در استان زنجان برای کشور یک نمونه است و اغلب در جلسات همواره از استان زنجان بعنوان استان موفق یاد می شود.

وی گفت: هدف از سفر به زنجان ابلاغ پیام قدردانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قدردانی اعضای ستاد ملی کرونا بخاطر همت مدیران و مردم در کنترل بیماری کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار