محمدرضا عابدی: «طرح فهم قرآن » الگویی رشد محور برای آموزش مفاهیم قرآنی است

تهران (پانا)_ به گفته محمدرضا عابدی، معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۵، طرح طرح فهم قرآن کریم از دو سال پیش در چهار مدرسه منطقه ۱۵ تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا عابدی: «طرح فهم قرآن » الگویی رشد محور برای آموزش مفاهیم قرآنی است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه15، شنبه ۲۷ دی ماه، جلسه طرح فهم قرآن کریم با حضور سعیدشهریاری مدیر آموزش و پرورش ، محمد رضا عابدی معاون آموزش ابتدایی و دژبخش ازمجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران دردفتر مدیریت تشکیل شد.

عابدی معاون آموزش ابتدایی گفت: این طرح از دو سال پیش آغاز شده و اجرای آن نیز به صورت نمونه در چهار مدرسه ابتدایی منطقه15 تهران اجرا شده است. البته این طرح به صورت جزواتی تهیه شد و در هر جزوه، موضوعات متنوعی گنجانده شده است.
وی ادامه داد: این مفاهیم، گام به گام معلم را در آموزش مفاهیم سوره‌ها راهنمایی می‌کند. در واقع این کتاب، با محور قرار دادن قرآن کمک می‌کند تا دانش‌آموز ضمن فراگیری علوم مختلف در زندگی اهل تفکر شود و بتواند در امور مختلف بهترین انتخاب را داشته باشد.
دژبخش نماینده مجمع دانشجویی قرآن وعترت دانشگاه تهران، با بیان اینکه این طرح در مدرسه قرآن و عترت دانشجویی شکل گرفته است، افزود: مدارس قرآن دارای کارگروه‌های گوناگون هستند که به تولید محتوای تخصصی در این زمینه اقدام می‌کنند و براساس درخواستی که مدارس داشته باشند کتاب به ‌آن‌ها ارائه می‌ شود و یا دوره‌های مختلف را برای آن‌ها برگزار می‌کنند؛ در واقع براساس توان خودمان به این موضوع ورود کرده‌ایم و در مدارس مختلف این طرح را اجرا می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: سایتی نیز برای این طرح که شامل آموزش ‌پایه‌های دبستان و دبیرستان است، در شهریورماه امسال رونمایی شد که امکان تعامل معلمان با یکدیگر در آن فراهم شده است و اگر کسی علاقه‌مند باشد، می‌تواند از فیلم‌ها، کلیپ‌ها و ... فعالیت‌های موجود در آن بهره‌مند شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار