نشست معاون سوادآموزی اداره کل شهرتهران با مدیریت آموزش و پروش منطقه 3

تهران (پانا) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش شهرتهران، با اشاره به مشکلات موجود سوادآموزی، ایجاد مراکز آموزشی یادگیری- محلی با همکاری شهرداری، و استفاده از سراهای محله را راهگشا دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست معاون سوادآموزی اداره کل شهرتهران با مدیریت آموزش و پروش منطقه 3

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 3، جلسه سوادآموزی با حضور میررضا شفیع پور، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش شهر تهران، پری سیما سادات ماجدی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳، انصاری و میلانی روسای سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش، فیروزمند، کارشناس مسئول سواد آموزی اداره کل، اعضای شورای معاونین منطقه، ابیاتی کارشناس مسئول و الیاسی کارشناس سواد آموزی منطقه در سالن برهان تشکیل شد.

شفیع پور به شرح تاریخچه ای از موضوع سواد و سواد آموزی در جهان و ایران خصوصا روند سواد آموزی از زمان قاجار، مشروطه و همچنین سیر تاریخی آن تا پس از انقلاب اسلامی که به دستور امام خمینی(ره) منتهی به تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی شد، پرداخت و گفت: در مناطق مختلف در جهت باسواد کردن افراد با مشکلاتی اعم از جذب (خصوصا سواد آموزان ایرانی)، نگهداشتن و ادامه مسیر سوادآموزی مواجه هستیم که با ترغیب و تشویق و پی گیری های مدام انجام می شود. جهت ارتقاء شاخص های سوادآموزی در منطقه و شهرتهران ایجاد مراکز آموزشی یادگیری- محلی با همکاری شهرداری و استفاده از سراهای محله می‌تواند راهگشا باشد.
در ادامه این نشست میلانی بیان کرد: با مدرسه محورکردن حوزه سواد آموزی خصوصا در منطقه 3، می توان در سال آتی، درصد کم بی سوادی را در شهر تهران به صفر رساند که امید داریم منطقه 3 در این خصوص پیشتاز باشد.

سپس انصاری به معرفی سامانه جدید تحت وب و دریافت اطلاعات این سامانه از چندین بانک اطلاعاتی عظیم کشور از جمله ثبت احوال، گذرنامه، نیروی انتظامی و غیره پرداخت و همچنین جهت آسیب شناسی نتایج امتحانات سال گذشته در حوزه سواد آموزی پیشنهاد کرد که جلسه بعدی در منطقه در این خصوص تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار