اصفهان در انتظار هوای سالم

اصفهان ( پانا) - کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارش پراکنده برف و باران در مناطق غرب و جنوب استان، گفت احتمال بارش خفیف باران در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه وجود دارد و آلودگی هوا به سبب جریانات جوی این هفته کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان در انتظار هوای سالم

به گزارش روابط عمومی اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، آسیه آقایی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نزدیک شدن موج ناپایدار ضعیف از اواخر وقت امروز به استان و فعالیت آن تا اوایل روز دوشنبه است از این رو افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش‌های پراکنده برف و باران در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غرب استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان درباره وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان در هفته جاری، افزود: شاخص کیفی هوا عصر روز گذشته به سبب جریانات جوی به ۸۰ AQI و وضعیت سالم رسید اما امروز دوباره به دلیل غبار صبحگاهی شاخص‌ها تا وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یافت اما با توجه به اینکه هفته جاری موج ناپایدار در سطح استان فعال است آلودگی هوای دو، سه هفته گذشته را شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به تقویت موج ناپایدار از اواخر هفته، گفت: این هفته بارش‌های پراکنده باران و برف در سطح استان به ویژه مناطق غرب و جنوب استان مانند شهرستان سمیرم خواهیم داشت و حتی فردا یکشنبه برای مناطق مرکزی به ویژه کلان‌شهر اصفهان احتمال بارش باران خفیف دور از انتظار نیست.

آقایی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار