تداوم وزش باد شدید طی روز‌های آینده در اردبیل

اردبیل(پانا)- مدیر کل هواشناسی اردبیل خبر داد وزش باد‌های جنوبی طی روز‌های آینده در سطح استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تداوم وزش باد شدید طی روز‌های آینده در اردبیل

به گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز (۲۷ دی) و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که برای این دو روز وزش باد جنوبی تداوم خواهد داشت.

او بیان کرد: از عصر یکشنبه (۲۸ دی) سرعت وزش باد افزایش یافته و در روز دوشنبه هفته جاری به صورت تند تا شدید(به ویژه در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی) خواهد وزید.

او تصریح کرد: از روز سه‌شنبه (۳۰ دی) سامانه بارشی و سرد وارد استان خواهد شد که با نفوذ این سامانه دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت.

محمدی افزود: با حاکمیت سامانه بارشی و سرد در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بارش برف و باران و کاهش محسوس دما برای استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز گفت: تندباد روز جمعه در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی خساراتی را برجا گذاشت که میزان دقیق خسارت‌ها در حال بررسی است.

فرهاد عبدالعلی‌پور گفت: بیشترین خسارت‌های ناشی از تندباد که سرعت آن در شهرستان گرمی مغان به بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت نیز رسید، مربوط به تخریب یک باب خانه مسکونی در یکی از روستاهای گرمی، شکستگی درختان، تابلوها و علایم رانندگی و تخریب تیر برق است.

او افزود: تندباد همچنین به مبلمان شهری گرمی و مشگین‌شهر هم خسارت زده که میزان خسارت وارده بعد از بررسی کارشناسی اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: در اثر این تندباد آب و برق سه روستای شهرستان گرمی قطع شد که با همکاری اداره‌های مربوطه قطعی آب و برق در این روستاها برطرف شد.

عبدالعلی‌پور درباره خسارت وارده در اثر تندباد به مکان عمومی مشگین‌شهر افزود: در یکی از روستاها در اثر تند باد پنج راس گوسفند تلف شد و قطعی برق هم در روستای قصابه اتفاق افتاد که برطرف شد.

او افزود: میزان خسارت وارده در اثر تندباد در مشگین‌شهر هم در حال بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تندباد در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و خلخال هیچ خسارتی نداشته است.

عبدالعلی‌پور درباره برنامه‌های مدیریت بحران برای مقابله با حوادث طبیعی افزود: آموزش، تامین تجهیزات و امکانات لازم، برنامه عملیاتی و بیمه از جمله برنامه‌های اساسی است تا جلوی خطرات و خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی گرفته شود.

او با اشاره به ضرورت آموزش همگانی نیروهای امدادی در استان گفت: برگزاری رزمایش برای آموزش نیروهای امدادی، توسعه تجهیزات در دستگاه‌های اجرایی، تکمیل ساختمان آتش‌نشانی، ساماندهی آب‌های سطحی، تجهیز مراکز اورژانس، اصلاح شبکه آب، اصلاح مناطق پرخطر جاده‌ها و تجهیز راهدارخانه‌ها از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در مقابله با بحران و کاهش خسارت‌های احتمالی تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار