معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد:

تدوین طرح جامع بندر تجاری شادگان در سه مقطع 7 و 15 ساله در حال بررسی و تکمیل است

شادگان ( پانا ) - معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بازدید از بندرشادگان گفت تدوین طرح جامع بندر تجاری شادگان در سه مقطع7 و 15 ساله در حال بررسی و تکمیل است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین طرح جامع بندر تجاری شادگان در سه مقطع 7 و 15 ساله در حال بررسی و تکمیل است

امید صبری پور، سرپرست فرمانداری شادگان در بازدید معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین سازمان بنادر و جمعی از معتمدین شهرستان از بندر تجاری شادگان با هدف بررسی روند توسعه بندر، حضور داشتند.

او ظرفیت صادرات و ترانزیت کالا را در بندر تجاری شادگان مناسب دانست و گفت: با آغاز به کار بندر تحول بزرگی در بخش اقتصاد، تجارت، بازار و اشتغال شهرستان و بطور کلی در خوزستان رخ خواهد داد.

او ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در شهرستان، رفع بیکاری جوانان به موضوع مهم تبدیل شده و شهرستان از این لحاظ وارد بحران شده است.

صبری‌پور از ایجاد امینت به واسطه اشتغال در شادگان یاد کرد و افزود: ایجاد اشتغال حتی برای یک نفر افزایش در حوزه امنیت و اقتصاد در شهرستان را به دنبال دارد، زیرا بیکاری تهدیدی برای امنیت جامعه است، بنابراین تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی شادگان باید جذب نیروی بومی را در اولویت قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه بندر شادگان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه ضروری است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی معضل جدی در شهرستان شادگان است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر شادگان اسکله دوم نیز در این بندر راه‌اندازی خواهد شد تا بخش زیادی از معضل بیکاری در منطقه برطرف شود.

او ادامه داد: یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال در شادگان احداث اسکله گردشگری است که نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و طرح مطالعاتی و اجرایی آن بهزودی آغاز خواهد شد.

محمدرضا الله ‌یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این بازدید اظهار کرد: طرح جامع و ساماندهی بندر شادگان با افق ۱۵ ساله در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای رشد و توسعه سواحل و بنادر کشور و همچنین طرح‌های جامع برای افزایش ظرفیت بنادر در دست بررسی است.

او افزود: تدوین این طرح جامع در سه مقطع 7 تا 15 ساله در حال تکمیل شدن است که به توسعه و افزایش زیرساخت‌های این منطقه کمک خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این طرح جامع، بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در بندرشادگان را فراهم می‌کند تا از ظرفیت این منطقه استفاده بهینه‌تری شود.

الله‌یار بیان کرد: شادگان دارای ظرفیت زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی و به ویژه خرما دارد که با اجرا شدن طرح جامع میزان صادرات کشور از بندر این شهرستان را افزایش خواهد داد. بنابراین باید راهبردها را به سمت و سویی سوق دهیم تا بندر شادگان بتواند ظرفیت‌ها را برای ورود صنایع ارزش افزوده در قالب پسکرانه‌ها ایجاد کند و این مورد نیز در قالب طرح جامع ۱۵ ساله مصوب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار