معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بی توجهی به محدودیت سفر به گیلان، بحران دوباره کرونا را منجر می شود

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بی توجهی به محدودیت سفر به گیلان می تواند بحران دوباره در این خطه رقم بزند، از مردم خواست با توجه به وضعیت بیماری کووید ١٩ در گیلان از سفر به این استان پرهیز کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بی توجهی به محدودیت سفر به گیلان، بحران دوباره کرونا را منجر می شود

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده اظهار کرد: در عین اعمال محدودیت ها اگر افرادی به دلیل اضطرار به گیلان سفر کنند در بین خانواده ها و غیره جابجا نشوند و جایی ثابت داشته تا زمانی که به شهر خود برگردند.

وی با اشاره به ورود مسافرانی به استان گیلان با توجه به تعطیلات پیش رو اضافه کرد: این مهم بخشی به ناآگاهی افراد درباره وضعیت بیماری کووید ١٩ در کشور و این استان برمی گردد که در صورت ادامه سفرها از نظر کرونا به شرایط و آمارهای قبل نوروز برمی گردیم که وضعیت بحرانی، دشوار و بسیار ناراحت کننده ای خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: حتی اگر افراد پیش از آن هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند این احتمال وجود دارد که بار دوم هم مبتلا شوند، به این ترتیب با هیچ بهانه ای نمی توان گفت مسافرانی که به گیلان ورود می کنند عملا تأثیری بر بار بیماری نخواهند گذاشت.

حیدرزاده بیان کرد: ٢ موضوع و آمار باید مورد توجه مردم قرار گرفته و از آن آگاهی یابند، اینکه ۵۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا می توانند بدون علامت باشند دیگر اینکه افراد زیر ۶۰ سال هم بیمار می شوند و حتی فوت می کنند.

هم اکنون افزون بر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری هستند که بیش از 100 نفر آنها در شرایط بسیار بدحالی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار