آبفا: هدر رفت آب در کشور ۱۳ درصد کاهش یافت

تهران (پانا) - مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:در سال‌های گذشته میزان هدررفت آب ۳۰ درصد بوده که اکنون ۱۳ درصد است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آبفا: هدر رفت آب در کشور ۱۳ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، «علی سیدزاده» روز پنجشنبه در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران و در کارگروه بررسی آب امید و مدیریت مصرف افزود: میزان ۴۰ و ۵۰ درصد هدررفت آب که برخی اعلام می کنند آمار غیر واقعی است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ ، ۲۵.۴ درصد آب در شبکه توزیع هدر رفته که ۱۳ درصد آن واقعی بوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه هدررفت آب به صورت واقعی و ظاهری تقسیم بندی می شود خاطرنشان کرد: هم اینک در بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهر منطبق بر سند آب کشور ، میزان آب توزیعی در شبکه رصد می شود.

سیدزاده گفت: در سال ۹۸ از مجموع ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب تولیدی در شبکه آب شهری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب برای شرکت آب و فاضلاب درآمدی نداشته است.

وی با بیان این که به دلیل شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بخشی از مردم به سمت انشعاب های غیر مجاز می‌روند، خاطرنشان ساخت: بخشی از درآمدها به دلیل این انشعاب‌ها از دست می رود.

سیدزاده ادامه داد: این انشعاب‌ها اجازه نمی دهند که میزان رصد دقیق و واقعی باشد و منجر به هدررفت واقعی آب می شود.

وی بیشترین میزان هدررفت آب در شبکه های توزیع را علاوه بر تهران مربوط به خوزستان و شهرهایی اعم از اهواز و مازندران و کمترین میزان را در شهرهایی اعم از مشهد، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی اعلام کرد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در کشور، ۶۰ درصد مشترکان زیر ۳۰ درصد آب تولیدی در شبکه توزیع را مصرف می‌کنند و مابقی مصرف مربوط به ۴۰ درصد مشترکان است که ۷۰ درصد آب توزیعی را به خود اختصاص می‌دهند.

آب امید

سیدزاده درباره طرح آب امید گفت: در هیات وزیران پیشنهاد وزیر نیرو در خصوص طرح امید مطرح و مصوب شد که بر اساس آن، هر مشترکی یک سوم الگو، مصرف داشته باشد از پرداخت آب بها معاف است.

وی افزود: این طرح که در آن مشترکان به خوش مصرف‌ها، کم مصرف‌ها و پرمصرف‌ها دسته بندی شده‌اند، برای فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در خصوص منابع ارزشمند آبی است.

سیدزاده گفت: سه میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار مشمول معافیت در پرداخت آب بها در قالب طرح آب امید هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار