همکاری های نظامی ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد

تهران (پانا) - "سید عباس موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در دیدار با " ذاکر حسن اف " وزیر دفاع جمهوری آذربایجان سطح همکاری های نظامی و  فنی دو کشوررا بررسی کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
همکاری های نظامی ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، حسن اف در این دیدار از موضع گیری های تهران در جریان جنگ اخیر در قره باغ ابراز قدردانی کرد و خواستار رساندن پیام سلام وی به سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و نیز امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد .

وی همچنین به نقش مهم سران جمهوری آذربایجان و ایران در توسعه روابط دو کشور اشاره کرد و همکاری های نظامی فیمابین را موفقیت آمیز دانست .

بر اساس این گزارش، ‌سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ اخیر در قره باغ را به مردم و دولت این کشور تبریک گفت و با طلب رحمت برای جانباختگان تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان برای مجروحان این جنگ آرزوی شفا کرد.

موسوی یادآورشد که در دوره ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور دوست جمهوری آذربایجان ، برای توسعه روابط دوطرف و بخصوص همکاری در حوزه نظامی تلاش های خود را دریغ نخواهد کرد .

سفیر کشورمان توسعه همکاری های نظامی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را عاملی مهم برای تامین امنیت منطقه ای عنوان کرد.

همچنین در این دیدار در باره راهکارهای توسعه همکاری های نظامی در حوزه های نظامی و فنی ، آموزش نظامی ، پزشکی نظامی و انجام سفرهای هیات های نظامی دو کشور تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار