پرداخت 190 میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از تامین اعتبار و پرداخت 190 میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل- میانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 190 میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تصریح کرد: راه آهن اردبیل امسال با اعتبار 1200 میلیارد تومان بالاترین اعتباری است که در سال جاری و در سال های اخیر به پروژه های راه و راه آهن کشور تخصیص داده شده و این نشان از توجه دولت به این پروژه اساسی است.

او گفت: به حمدالله سه پل بزرگ و اساسی راه آهن که دو پل آن به طول 600 متر و یک پل به ارتفاع 85 متر به عنوان بلندترین پل راه آهن کشور در حال اجرا بوده و پایه و عرشه آن به اتمام رسیده است و یکی از پل های 600 متری امسال و دیگری تا پایان اردیبهشت سال آینده آماده ریل گذاری می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: از 24 کیلومتر تونل در مسیر راه آهن یک کیلومتر باقی مانده که آن هم با جدیت جلو می رود.

بهنام جو با بیان اینکه روند عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه مطلوب است، گفت: تاکنون ۴۲ کیلومتر از این پروژه ریل‌گذاری شده است و تلاش بر این است تا پایان سال میزان ریل‌گذاری به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

اوبا اشاره به عملیات زیرسازی این پروژه بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار اردبیل گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، طوری‌که در سایه این فعالیت‌ها خاکریزی ۷۵ درصد، خاکبرداری ۹۴درصد، پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

بهنام جو ادامه داد: پروژه در حال حاضر مشکل مالی ندارد و دولت مصمم است بودجه مورد نیاز این پروژه را به صورت کامل تامین کند تا راه‌آهن در زمان مقرر تکمیل شود.

او افزود: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار