خیران میاندوآبی مشارکت در ساخت ۱۴ باب کلاس درس را تقبل کردند

ارومیه (پانا)- خیران نیک‌اندیش میاندوآبی با امضای تفاهم‌نامه مشترکی با اداره آموزش و پرورش در اقدامی خداپسندانه مشارکت در ساخت ۱۴ کلاس درس و خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه در مناطق محروم این شهرستان را تقبل کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خیران میاندوآبی مشارکت در ساخت ۱۴ باب کلاس درس را تقبل کردند

به گزارش ایرنا، امام ‌جمعه میاندوآب در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه که در جلسه شورای آموزش و پرورش میاندوآب‌ برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه همزمان با ایام فاطمیه جمعی از خیران نیک‌اندیش در اقدامی خداپسندانه به کمک آموزش و پرورش شتافته‌اند جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با بیان اینکه خیران این شهرستان در سایر زمینه‌ها مانند رسیدگی‌ به نیازمندان و دستگیری از محرومان نیز همواره پیشتاز هستند، افزود: خیران با اقدامات خیرخواهانه خود همواره در امر مدرسه سازی نقش پررنگی در این شهرستان دارند.

وی با بیان اینکه پیشرفت، تحول و ارتقای جامعه در گرو حضور اقشار مختلف مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی است، گفت: از اعلام آمادگی خیران میاندوآبی در مشارکت برای ساخت این تعداد کلاس درس قدردانی می‌کنم و این امر نویدبخش آینده‌ای روشن برای فضای علم و دانش این شهرستان است.

فرماندار میاندوآب‌ نیز گفت: توسعه فضاهای آموزشی با کیفیت به ویژه در روستاها در کاهش و مقابله با پدیده‌های اجتماعی از جمله مهاجرت، بیکاری و ارتقای سطح آگاهی تاثیر بسزایی دارد.

حسام شیرازه‌محبت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش میاندوآب‌ با خیران در احداث ۱۴کلاس درس در چهار روستای این شهرستان افزود: نبود زیرساخت‌های اولیه در روستاها از قبیل فضای آموزشی، موجب مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود که به تبع آن حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد ولی با وجود فضای آموزشی مناسب از این مشکلات کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت مجتمع شبانه‌روزی دخترانه در روستای نختالو در بخش باروق نیز با زیرپوشش قرار دادن دانش‌آموزان روستاهای اطراف این بخش، علاوه بر ارتقای سطح آموزش دختران در مباحث دیگری از جمله عدم ازدواج زودهنگام آنها اهمیت زیادی دارد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ نیز در این جلسه گفت: هم‌اکنون در این شهرستان ۳۴۲مدرسه با هزار و ۷۰۶کلاس درس وجود دارد که با وجود مشارکت خیران و دولت در امر مدرسه‌سازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همچنان ۲۰۰باب مدرسه در میاندوآب نیازمند تخریب و بازسازی است.

بهروز تقی‌نژاد با بیان اینکه این تفاهمنامه گامی بزرگ در جهت توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان است، گفت: این مدارس در روستای یلک‌لو، با چهار کلاس درس، روستای چای‌قطار، با سه کلاس درس، روستایقره‌بوغاز، با یک کلاس درس و مدرسه شبانه روزی دخترانه در روستای نختالو ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مدارس به ۱۵میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود: پنج میلیارد ریال از این مبلغ را خیران تقبل کردند و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ گفت:در حال حاضر ۱۵باب مدرسه با ۷۵کلاس درس به صورت خیرساز و مشارکتی در این شهرستان در حال ساخت است که به طور میانگین از پیشرفت‌ فیزیکی ۵۰درصدی برخوردار است.

تقی‌نژاد با بیان اینکه از این تعداد هفت مدرسه با ۴۵کلاس درس به طور میانگین از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است افزود: پیش‌بینی می‌شود سه باب مدرسه و یک سالن ورزشی طی دهه فجر در این شهرستان به بهره‌برداری برسد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار