جعفری در برنامه صبح بخیر شبکه ۳ سیما عنوان کرد؛

چگونگی زنگ تربیت بدنی در دوران پساکرونا

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به جزئیات پروژه کوچ یا چاقی دانش‌آموزان اشاره کرد و درباره چگونگی زنگ تربیت بدنی در دوران پساکرونا توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی زنگ تربیت بدنی در دوران پساکرونا

محمد جعفری در برنامه صبح بخیر شبکه ۳ سیما درباره جزئیات پروژه کوچ یا چاقی دانش‌آموزان گفت: طبق آخرین آمار ۳۰.۱ درصد دانش‌آموزان دارای اصافه وزن و چاقی هستند کار کوچ از دوره اول ابتدایی تا پایه دوازدهم بوده است و تاکنون ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز تحت پوشش این پروژه قرار گرفتند و وضعیت آنان در ۵ وضعیت بررسی شد‌.

وی با بیان اینکه ۶۳.۹ درصد دانش‌آموزان در وضعیت نرمال و ۶ درصد آنان لاغر و خیلی لاغر هستند افزود: طبق سیاست‌های سند تحول بنیادین ما برای دانش‌آموزان ۲ ساعت درس تربیت بدنی داشتیم که جوابگوی نیازهای حرکتی آنان نبود لذا طرح‌های نوینی مانند المپیادها و کانون‌های ورزشی را به عنوان مکمل داشتیم تا سرانه فعالیت ورزشی را بیشتر کنیم.

جعفری با بیان اینکه در شرایط کرونا این پروژه را در تمام کشور برگزار کردیم عنوان کرد: دلایل چاقی دانش‌آموزان متفاوت است؛ با توجه به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش دانش‌‌آموزان به مراکز جامع سلامت ارجاع داده می‌شوند تا دلیل چاقی دانش‌آموزان مشخص شود.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح با هدف آگاهی بخشی از مضرات چاقی اجرا می‌شود گفت: در کنار سنجش اولیه دانش‌آموزان، درگیر کردن تمام ارکان آموزش و پرورش را مورد هدف گذاری قرار دادیم. در این پروژه بسته‌ها و محتواهای آموزشی را تهیه کردیم تا در بحث فعالیت بدنی و تغذیه آگاهی بخشی کنیم.

جعفری عنوان کرد: حدود ۷۰۰ هزار فرهنگی در دوره‌های آموزشی ما برای آشنایی با موضوع کوچ شرکت کردند؛ مراقبان سلامت و مربیان تربیت بدنی ما به عنوان مشاوران ما در این طرح هستند چراکه در کرونا چاقی دانش‌آموزان براثر استفاده از تبلت و ریزه خواری صورت گرفته است.

وی بر اهمیت نقش خانواده‌ها در این پروژه تاکید کرد و درباره زنگ تربیت بدنی در دوران پساکرونا افزود: از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم کتاب راهنمای تربیت بدنی داریم با حضور ۳۳ هزار مربی نیز این کار را پیش می‌بریم. آموزش‌هایی را در بحث مهارت‌های ورزشی داریم تا مدارس بدون معلم تربیت بدنی از آن‌ها نیز استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار