در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان مطرح شد:

به کارگیری خرد جمعی در حوزه تعلیم و تربیت ضروریست

رشت ( پانا) - استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش که درارتباط تصویری با معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، بیان کرد شورا تجلی نقش‌آفرینی مشترک مسئولان و مردم است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
به کارگیری خرد جمعی در حوزه تعلیم و تربیت ضروریست

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان؛ استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان، شوراهای آموزش و پرورش را تجلی نقش آفرینی مشترک مسئولان و مردم و به ‌کارگیری خردجمعی دانستند و گفتند: از ظرفیت صاحب نظران حوزه های تعلیم و تربیت برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان از سنین پایه و تربیت سرمایه های انسانی کارآمد استفاده شود.

ارسلان زارع در این نشست، پس از سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری که از طریق ارتباط تصویری انجام شد، با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، افزود: شورای آموزش و پرورش مصداق بارزی از تحقق سیاست تمرکززدایی و توسعه مشارکت در نظام تعلیم و تربیت کشور برای تحقق اهداف متعالی این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در امور اداره مدارس، موجب پیشرفت کمی و کیفی فضاهای فیزیکی و ارتقاء سطح مجموعه های آموزشی و تقویت استعدادهای دانش آموزان می شود، افزود: برای بهره گیری از این ظرفیت عظیم، شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها به صورت منظم و مستمر برگزار می شود.

استاندار گیلان گفت: شورای آموزش و پرورش با همفکری و همدلی تحولات خوبی برای تحقق اصل مشارکت و اجرایی شدن ظرفیت های قانون ارتقای شوراهای آموزش و پرورش بوجود آورده است.

ارسلان زارع عنوان‌ کرد: شیوع ویروس کرونا با وجود ایجاد تنگناهایی در حوزه های مختلف، توانسته فرصتی برای تقویت پیوند خانواده ها با فرآیند آموزش فرزندان‌شان ایجاد کند و در حوزه‌های تربیتی و پرورشی، خانواده ها را یاری دهد.

وی با اشاره به اینکه برخلاف تلاش های صورت گرفته در بستر فضای مجازی، دانش آموزان بی نیاز از حضور در کلاس درس نیستند، گفت: تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای برنامه ریزی حضور حداقلی دانش آموزان و پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به همین دلیل است.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بسترسازی برای جذب و هدایت خیران به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق مختلف، تصریح کرد: آگاه سازی و ترویج مفاد قانون شورای آموزش وپرورش با استفاده از ظرفیت رسانه ها، در نقش آفرینی مردم به ویژه اولیای دانش آموزان در تربیت انسان های آگاه، متعهد و متخصص بسیار اثربخش است.

ارسلان زارع بر ضرورت تقویت مشارکت و نظارت مردم و بهره گیری از صاحب نظران تعلیم و تربیت براساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون برنامه ششم توسعه تأکید کرد.

در این جلسه گزارشی از روند برگزاری امتحانات در فضای مجازی، نحوه اجرای مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در وضعیت های مختلف، اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی رایگان دوره پیش دبستانی در سامانه شاد برای سال تحصیلی 1400-1399 ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار