طرح استیضاح دونالد ترامپ تایید شد

تهران (پانا) - طرح استیضاح دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور تایید شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح استیضاح دونالد ترامپ تایید شد

طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای دومین بار در مجلس نمایندگان به تصویب رسید. ترامپ در این طرح به «تحریک برای شورش» متهم شده است.

در مجلس نمایندگان مجلس ۲۳۲ نفر با این طرح موافقت و ۱۹۷ نفر با آن مخالفت کردند. ۱۰ نفر از جمهوری‌خواهان نیز به نفع موافقان استیضاح ترامپ رأی دادند.

پرونده استیضاح اکنون باید به مجلس سنا ارسال شود تا در تاریخی که توسط مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان با موافقت چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در این مجلس تعیین می‌شود، محکمه استیضاح تشکیل شود. در صورتی که استیضاح در سنای آمریکا با رأی دو-سوم سناتورها رأی بیاورد؛ ترامپ از کار برکنار می‌شود و اختیارات دولت به مایک پنس معاون وی سپرده خواهد شد.

ترامپ تا پایان رسمی دولت خود تنها یک هفته فاصله دارد و مشخص نیست سنا برای محکمه چه زمانی تشکیل جلسه خواهد داد.

رد عزل ترامپ پیش از تحلیف بایدن

بعد از تصویب این طرح، سناتور میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا اعلام کرد «کوچکترین شانسی برای بررسی جدی استیضاح [و برکناری] ترامپ در مجلس سنا پیش از تحلیف بایدن وجود ندارد.

واکنش ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا در اولین واکنش پس از استیضاح از هوادارنش که می‌خواهند در روز تحلیف جو بایدن راهپیمایی کنند خواست قانون‌شکنی نکنند.

دونالد ترامپ در پیامی ویدئویی که در صحفه رسمی کاخ سفید در یوتیوب منتشر شد، گفت که به صراحت خشونت رخ داده در شورش هفته گذشته ساختمان کنگره را محکوم می‌کند. وی که طرفدارانش را اوباش می‌نامید، افزود: خشونت اوباش برخلاف هر آنچه من اعتقاد دارم و هر آنچه جنبش ما به آن معنی می‌دهد، است. هیچ حامی واقعی من هرگز نمی‌تواند خشونت سیاسی را تایید کند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد افرادی که در شورش شرکت کرده‌اند، محاکمه خواهند شد.

ترامپ از هوادارانش خواست برای کاهش تنش‌ها، آرامش خاطر و ارتقای صلح در کشور، کمک کنند.

وی همچنین به کسانی که قصد شرکت در تظاهرات برنامه‌ریزی شده در واشنگتن پیش از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را دارند گفت: از خشونت و قانون‌شکنی خودداری کنند.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: من به آژانس‌های فدرال دستور داده‌ام تا از همه منابع لازم برای برقراری نظم استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار