مدیردانش آموزی استان خبرداد:

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با رییس فدارسیون کشتی کشور

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران دیدار و در این نشست پیرامون برنامه های مشترک و ارتقاء ورزش دانش آموزی به خصوص کشتی بحث و تبادل نظر شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با رییس فدارسیون کشتی کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، این نشست صبح امروز با حضور علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر کل ورزش و جوانان ، رییس هیات کشتی کردستان ، معاون تربیت بدنی و سلامت و دست اندرکاران تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تشکر از حضور رییس فدارسیون کشتی کشور در استان، تعامل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و هیات های ورزشی را باعث پیشبرد امور دانست و گفت: این همکاری ها باعث شده است که جایگاه ورزش دانش آموزی استان از 28 کشوری در سال 92 به ششم کشوری در سال 99 و اول منطقه غرب ارتقاء پیدا کند .

وی با بیان اینکه برنامه های ورزشی باید از سطح مدارس پایه ریزی و بستر سازی شود ، استعداد یابی و شناسایی دانش آموزان مستعد را یکی از اولویت های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در جلسه گفتگوی هفته مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که هفته جاری با حضور وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و در بستر شاد برگزار شد ، به نمایندگی از مدیران کل ، نظام استعداد یابی ورزشی به عنوان یکی از اولویت های کاری از طریق کردستان اعلام شد .

قربانی ارتباط مستمر و تعامل هیات های ورزشی با ورزش دانش آموزی را باعث کسب موفقیت دانست و اظهار داشت : معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با این هیات ها ارتباط تنگاتنگ و همکاری مستمر دارد و قطعا حضور شما باعث ارتباط بیشتر خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: قبل از شیوع کرونا ، کردستان در ورزش دانش آموزان هر ساله میزبان برگزاری چند رشته ورزشی بود که با همکاری دستگاه های متولی از جمله ورزش و جوانان این مسابقات به خوبی اجرا و بستر مناسب برای برگزاری فراهم شده است .

وی با بیان اینکه کردستان می تواند در رشته های ورزشی از جمله کشتی سرآمد و موفق باشد ، اظهار داشت : با توجه به درخشش دانش آموزان استان در عرصه های علمی از جمله نانو و ... ، اگر شرایط و بستر فراهم شود ، دانش آموزان می توانند در عرصه ورزش نیز حرفی برای گفتن در سطح ملی و جهانی داشته باشند .

قربانی میزان سرانه ورزش استان در بخش دانش آموزی را پایین تر از میانگین کشوری اعلام کرد و با بیان اینکه علیرغم محدودیت ها، ورزش دانش آموزی استان هم اکنون در رده ششم کشوری است؛ تصریح کرد: اگر از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده شود وضعیت بهتر نیز خواهد شد و آموزش و پرورش آماده است ضمن همکاری ، از تجربیات فدارسیون کشتی در راستای توسعه این ورزش در بین دانش آموزان استفاده نماید.

علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر به جهت همکاری آموزش و پرورش کردستان با هیات کشتی استان، گفت: فدارسیون کشتی کشور، اولین فدارسیونی بود که با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری منعقد و همکاری مشترک را آغاز کرد.

وی کسب مدال طلای جهان و المپیک خود را مرهون پایه گذاری آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز موفقیت های من بوده است .

دبیر با اشاره به اعتماد عمومی مردم به دستگاه تعلیم و تربیت ، اظهار داشت : هر جا آموزش و پرورش پای کار بوده ، مشکلات حل شده است و ایجاد فاصله با آموزش و پرورش موجب افت فعالیت ها شده و همکاری آموزش و پرورش و فدارسیون باعث پیشرفت ورزش کشتی می شود.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی برنامه ها با آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه ، از جلب مشارکت آموزش و پرورش برای بهره گیری از بستر و ظرفیت شاد در راستای ورزش کشتی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش مانند گنج است و اگر در کنار هم باشیم قطعا به موفقیت های خوبی دست خواهیم یافت .

دبیر هم چنین در ادامه سخنان خود خواستار همکاری آموزش و پرورش با هیات کشتی در راستای استفاده از سالن های ورزشی و هم چنین در اختیار گذاشتن نیروی انسانی و معلمان تربیت بدنی به عنوان مربیان کشتی در سطح ملی شد. جولایی مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از تشکیلات ورزش استان به خصوص معاونت تربیت بدنی و سلامت تشکر کرد و گفت: همین حمایت و پشتیبانی باعث دگر گونی در ورزش دانش آموزی شده و کردستان هم اکنون جزو استانهای برتر کشور است .

وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش نباشد ورزش هم توسعه پیدا نمی کند ، اظهار داشت : ورزش از بطن آموزش و پرورش رشد و تعالی پیدا می کند .

جولایی علت عدم موفقیت ورزش را فاصله وزارت ورزش و جوانان از آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد : در صورت همکاری مستمر و راه اندازی مسابقات ورزش دانش آموزی ، مجدد به روزهای اوج ورزش نزدیک خواهیم شد.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان هم چنین به سرانه ورزش استان نیز اشاره و با بیان اینکه کردستان در رتبه سیزدهم کشوری قرار دارد ، گفت: سرانه ورزش دانش آموزی و امکانات این حوزه پایین است که نیازمند پشتیبانی و حمایت می باشد .

خیر آبادی رییس هیات کشتی استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه هر ورزشی برای پیشرفت باید از آموزش و پرورش کمک بگیرد، گفت: بیش از 95 درصد مربیان هیات کشتی استان از معلمان آموزش و پرورش هستند .

وی با تقدیر از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از برنامه های ورزشی به خصوص کشتی و با بیان اینکه تربیت مربی از رسالت های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و وزارت ورزش است ، از مدیر کل آموزش و پرورش استان خواست همکاری لازم با هیات کشتی صورت گیرد که ضرورت دارد در این راستا برنامه مدونی تدوین و بر اساس آن عمل شود .

خیرآبادی اسکان معلمان در سالن های ورزشی را باعث اعتلای ورزش در کشورهای توسعه یافته دانست و با بیان اینکه تعدادی از مربیان کشتی، از معلمان توانمند ورزش استان هستند ، اظهار داشت : ضرورت دارد تمهیداتی در راستای حل مشکل هیات کشتی اندیشیده شود .

وی در پایان از همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در راستای اجرای مسابقات، برگزاری اردوهای تدارکاتی تشکر کرد و گفت: این مسابقات و اردوها جزو بهترین برنامه های مشترک بوده است .

همچنین در بخش پایانی این نشست افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از عملکرد و اقدامات حوزه تربیت بدنی و همکاری های مشترک ارائه کرد و گفت: از 16 شهرستان و منطقه استان در 11 شهرستان و منطقه رشته کشتی فعال می باشد و آموزش و پرورش 8 سالن تخصصی کشتی در سطح استان دارد که متأسفانه شیوع کرونا تاثیر منفی بر عملکرد و فعالیت این سالنها داشته است.

وی با بیان اینکه 50 نفر داور و مربی فعال کشتی در استان فعالیت دارند ، اظهار داشت : تعداد 590 نفر کشتی گیر در سالن های آموزش وپرورش در دو سال اخیر مشغول آموزش و فعالیت ورزشی بوده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان در ادامه به همکاری آموزش وپرورش با هیات کشتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا با هیات کشتی استان تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد شده است که مشتمل بر سه فصل و 14 ماده می باشد و اردوهای آماده سازی مسابقات مشترک با هیئت کشتی استان برگزار گردیده است .

وی افزود : در اوخر سال 99 هم برنامه ریزی شده است تا دوره توانمندسازی مربیان و داوران استان برگزار و جلسات هماهنگی با هیات استان جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه فی ما بین استمرار داشته باشد .

گفتنی است در پایان این دیدار تندیس یادبودی توسط مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی کشور اهدا و از زحمات ایشان تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار