مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲:

در زیست بوم جدید در حوزه پرورشی باید روش های نوینی را اجرایی کرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۲ از اهمیت دستیابی به اهداف عالی و متعالی در راستای کمک به دانش آموزان و تقویت نسلی برنده در جمهوری اسلامی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
در زیست بوم جدید در حوزه پرورشی باید روش های نوینی را اجرایی کرد

حمید شاه منصوری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 12 در نشست مدیریت آموزش و پرورش با حوزه پرورشی منطقه گفت: باید تلاش کنیم به اهداف عالی و متعالی در راستای کمک به دانش آموزان و تقویت نسلی برنده در جمهوری اسلامی در منطقه ۱۲ برسیم.
وی افزود: این جلسه، دیدار و تقدیر از شما عزیزان و بررسی مسائل و عملکرد شما همکاران و نقطه نظر شما در بهتر شدن کار است. در این روزها شرایط برای همه خانواده ها، همکاران و دانش آموزان دشوار است. مباحث تربیت، فعالیت های فرهنگی، مشاوره، قرآن و عترت، بهداشت و تربیت بدنی که در راستای اهداف عالی آموزش و پرورش است و همه باید به آن توجه کنیم.
وی اضافه کرد: ما باید نقاط ضعف و قوت را در این شرایط پیدا کنیم. باید بدانیم شاخص هایی که تعریف شده تا چه حد می تواند موثر باشد. همچنین فعالیت های دانش آموزان در گروه های مختلف تربیتی تا چه حد در راستای اشاعه فرهنگ، قرآن و نماز در فضای مجازی موثر است. از سوی دیگر استقبال خانواده ها از فضای مجازی نیز باید بررسی شود.
وی گفت: معاونت پرورشی و تربیت بدنی نقش پررنگی در شفاف سازی نقش ها در فضای مجازی دارد. کارهای پرورشی باید بررسی و بازنگری شود تا نقاط ضعف آن کمرنگ و نقاط قوت تقویت شود و بیشترین اثر را بر روی دانش آموزان و خانواده ها داشته باشد. به هرحال شاهد زیست بوم جدیدی هستیم و اکنون شرایط متفاوت است.

شاه منصوری گفت: فعالیت های معاونین پرورشی، مشاورین، مربیان و رابط بهداشت و مراقبین سلامت همه در راستای وظایف خود نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. امیدواریم با پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان این مسائل مرتفع شود. ما باید با توجه به این دغدغه ها و نگرانی خانواده ها تصمیم گیری کنیم که موثر باشد.
در ادامه محمد علی نورایی، معاونت پشتیبانی منطقه 12، ضمن تشکر از همکاران در حوزه پرورشی و تربیت بدنی، کلیات بحث پرورشی را مطرح و بررسی کرد و گفت: کرونا شرایطی را فراهم و فرصتی ایجاد کرد که در حوزه آموزش مجازی چندین سال پیشرفت کردیم. قانون خلقت بر این است که وقتی نقطه منفی ایجاد شود، طبیعتا ارزش نقاط مثبت بیشتر نشان داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: اطلاعات ما باید از سیستم مجازی بهتر انتقال داده شود. برای مثال در بخش های قرآن و عترت که منطقه 12 سرآمد است، باید رسالتمان بهتر ادا شود و دینی نسبت به دانش آموزان نداشته باشیم. همچنین فعالیت های فوق برنامه باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه های درون خانواده تدوین شود و با این برنامه های تدوین شده از پیامدها و عوارض آسیب های جسمی جلوگیری شود.
در ادامه همکاران حوزه پرورشی هر یک از حیطه کاری خود عملکردی از کارهای انجام شده خود در این مدت ارائه دادند و موارد لازم و قابل پیگیری را مطرح کردند.
در پایان نشست حوزه پرورشی، منطقه شاه منصوری، مدیر منطقه از همه همکاران تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار