معاون فنی علوم پزشکی گیلان:

مردم هوشیاری خودشان را حفظ کنند، کرونا می تواند ظرف چند روز به اوج برسد

رشت (پانا) - معاون فنی علوم پزشکی گیلان اعلام کرد مردم همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را ارتقا ببخشند و فکر نکنند کرونا تمام شده است، زیرا این بیماری نشان داده ظرف مدت چند روز می تواند مجددا به اوج برسد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم هوشیاری خودشان را حفظ کنند، کرونا می تواند ظرف چند روز به اوج برسد

مسعود نوروزی در گفت و گو با شبکه خبری، با بیان اینکه در هفته های گذشته شاهد یک روند کاهشی هم در تعداد بستری ها و هم در تعداد فوتی های کرونایی در سطح کشور هستیم، اظهار کرد: یکی از دلایل عمده این روند کاهشی، ایجاد محدودیت در ترددهای درون شهری و بین شهری است.

وی با اشاره به نقش بسزای اعمال محدودیت های مشاغل و کسب و کارها در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز در کنترل بیماری، افزود: خوشبختانه اجرای طرح شهید سلیمانی نیز با موفقیت بالایی در استان و کشور اجرا شد و مرحله نخست در حال پایان است.

نوروزی تصریح کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی تعداد زیادی از بیماران کرونایی بدون علامت را در مراحل اولیه بیماری شناسایی و قرنطینه کردیم و مانع از انتشار بیشتر بیماری در سطح جامعه شدیم.

نوروزی، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، اضافه کرد: مردم همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را ارتقا ببخشند و فکر نکنند که کرونا تمام شده است، زیرا این بیماری نشان داده ظرف مدت چند روز می تواند مجددا به اوج برسد و باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست از برگزاری دورهمی، میهمانی و تجمع پرهیز کنند و گفت: فقط در صورت اضطرار از خانه خارج شوید و در صورت لزوم حتما ماسک بزنید و فاصله یک متر و نیم را رعایت کنید؛ همچنین شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون انجام شود.

معاوم فنی علوم پزشگی گیلان، از بستری شدن ۷۸ بیمار کرونایی جدید طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵۸ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار