رونمایی از صرافی آنلاین داخلی در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

تهران (پانا) - مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از شرکت‌های داخلی حاضر در ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران از رونمایی صرافی آنلاین با هدف خرید و فروش و انتقال ارز آنلاین خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از صرافی آنلاین داخلی در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه تراکنش ایران،‌ نوید همراهی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت سرمایه‌‌گذاری شبا، در جریان برگزاری ششمین نمایشگاه تراکنش ایران، صرافی آنلاین را دارای سابقه‌ای پنج ساله در کشور عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون شرکت‌های بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها، ماهانه تا 500 میلیارد تومان نیز تراکنش دارند.

او افزود: شرکت‌های نوپاتری نیز در 6ماه گذشته پا به این عرصه گذاشته‌اند اما در همین فرصت محدود، مخاطب خود را پیدا کرده‌اند. بنابراین این حوزه بسیار ظرفیت دارد، اما نیازمند اعتمادسازی و همراهی مردم است.

او با اشاره به اینکه شبا، شرکتی نوپا در حوزه ارز دیجیتال است، عنوان کرد: با کمک یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، پروژه صرافی آنلاین "شابکس" را کلید زدیم که پس از به ثمر نشستن، امروز از آن رونمایی شد.

نوید همراهی، تمام حقوق مادی و معنوی این صرافی را متعلق به شرکت سرمایه گذاری شبا دانست و خاطرنشان کرد: صرافی دیگری تحت‌عنوان "شبکس" نیز تا پایان سال جاری، طراحی و رونمایی خواهد شد تا در حوزه انتقال ارز مجازی فعالیت کند.

او حوزه صرافی آنلاین در کشور را حوزه‌ای رو به رشد دانست و افزود: با توجه به گسترش روزافزون ارز دیجیتیال، شرکت‌‌هایی که به این حوزه وارد نشوند، تا پنج سال آینده با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد. بانک مرکزی نیز به تدریج وارد این حوزه می‌شود تا یا ارز دیجیتال خود را بسازد و یا به شرکت‌هایی فعال در این حوزه مجوز دهد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت سرمایه‌گذاری شبا، گفت: هم‌اکنون روی هم رفته 10 صرافی آنلاین در کشور فعال است و پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی ظرف یک‌سال آینده به این صرافی‌ها مجوز دهد تا در فضایی رسمی فعالیت خود را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار