۱۲ میلیارد تومان برای ریشه کنی هیولای تالاب اختصاص یافت

رشت ( پانا) - مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان بیان کرد با تصمیم هیات دولت و وزیران 12 میلیارد تومان اعتبار برای پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در گیلان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ میلیارد تومان برای ریشه کنی هیولای تالاب اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران استانداری گیلان؛ امیر مرادی در حاشیه بازدید از رودخانه چاف و چمخاله لنگرود گفت: با تصمیم هیات دولت و وزیران ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ریشه کنی گیاه سنبل آبی در نظر گرفته‌شده است ولی تزریق این اعتبار در استان دارای یک مراحل اداری است ولی ستاد مدیریت بحران استان تمامی هزینه‌ها را تقبل کرده و در ماه جاری هزینه پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در رودخانه چاف و چمخاله را پرداخت می کند.
مدیر کل بحران استان افزود: پیشنهاد ما تخصیص اعتبار بیش از ۲ میلیاردی برای شهرستان لنگرود است.
امیر مرادی با بیان اینکه گیاه مزاحم سنبل آبی ۴۰ هکتار از شهر چاف و چمخاله را پوشانده و برای مردم این منطقه که منبع درآمد آنان از جاذبه‌های این رودخانه بوده مشکلاتی را ایجاد کرده است گفت: هر چه برای از بین بردن این گیاه دیر اقدام شود بر مشکلات آن اافزوده می شود به همین دلیل شورا و شهرداری شهر چاف و چمخاله و همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود منتظر اعتبارات نمانده و کار جمع‌آوری گیاه مزاحم سنبل آبی را از چندی پیش با دست خالی آغاز کردند و اکنون بیش از ۹۰ درصد سنبل آبی جمع آوری شده است.
فرماندار لنگرود هم سنبل آبی را یکی از مخرب‌ترین گیاهان محیط‌ زیست دانست و گفت: سنبل آبی در طبیعت به عنوان گیاه مهاجم‌ شناخته‌شده و به محیط ‌زیست، ذخایر آبی و کشاورزی آسیب زده و آبراه‌های این منطقه را با مشکل مواجه می‌کرد.
رحیم حیدری با بیان اینکه گیاه سنبل آبی تنفس موجودات آبزی را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: با بررسی و پیگیری‌های ستاد بحران شهرستان لنگرود و محیط‌ زیست، از ۲۱ شهریور پارسال کار جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی در رودخانه شهر چاف و چمخاله آغاز و تا امروز بیشتر آن جمع آوری شده است.
وی با تأکید بر لزوم استمرار پاک‌سازی رودخانه‌های چاف و چمخاله از گیاه سنبل آبی بیان کرد: ریشه این گیاه سی سال می‌تواند به‌طور مداوم رشد کند لذا باید در فصول بهار و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد این گیاهان را جمع‌آوری کرد تا این گیاه فرصتی برای رشد نداشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار