گام‌های مثبت نمایشگاه مجازی در توسعه الکترونیکی تجارت خارجی

تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت نمایشگاه مجازی می‌تواند گامی مثبت باشد تا بتوان تجارت را بر بستر الکترونیک توسعه داد تا درآینده هم حضور برگزارکنندگان و مخاطبان در این نمایشگاهها افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گام‌های مثبت نمایشگاه مجازی در توسعه الکترونیکی تجارت خارجی

به گزارش ستاد خبری اولین نمایشگاه مجازی ایران، سیده فاطمه مقیمی اظهار داشت: با توجه به اینکه کرونا محدودیت‌های زیادی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است؛ حضور در مجامع و مجموعه‌های نمایشگاهی امکان‌پذیر نبوده و طبیعی است که در وضع کنونی باید با استفاده از نمایشگاه‌های مجازی از وضعیت انفعالی کنونی خارج شود.

وی افزود:‌ اولین «نمایشگاه مجازی» که قرار است از پنجم تا بیستم اسفندماه برگزار شود؛ نمونه و الگوی مناسبی برای برگزاری اینگونه نمایشگاهها در کشور است؛ به نحوی که با بررسی بازخوردهای آن می‌توان میزان تحقق اهداف مورد نظر در برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را ارزیابی کرد.

مقیمی عنوان کرد:‌ تجارت در اقتصادهای پیشرفته دنیا عموما بر بستر الکترونیک و با بکارگیری ابزارهای فناورانه، توسعه یافته اند و با توجه به اینکه اکنون فعالان اقتصادی و تجار قادر به حضور در بازارهای فیزیکی نبوده و نمی‌توانند حضور مستمری در بازارهای هدف صادراتی داشته باشند، به همین دلیل دیجیتال مارکیتینگ کمک خواهد کرد تا فروش مجازی و فرهنگ استفاده از تجارت مجازی گسترش یابد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت:‌ نمایشگاه مجازی می‌تواند گامی مثبت در این جهت باشد که بتوان تجارت را بر بستر الکترونیک توسعه داد و در آینده حضور برگزارکنندگان و مخاطبان در این نمایشگاهها افزایش یابد.

مقیمی خاطرنشان کرد:‌ ضرورت دارد تا اطلاع‌رسانی مناسبی باید برای نمایشگاه مجازی انجام شود و امکانات دسترسی در نقاط کور قرار نگیرد البته با ضعیف بودن بسترهای ارتباطی نمی‌توان این هماهنگی را متناسب با ارزشمندی نمایشگاه مجازی ایجاد کرد؛ اما آنچه مسلم است این نمایشگاه‌ها باید منجر به اتفاق‌های خوب، اخذ قراردادهای تجاری میان برگزارکنندگان و مخاطبان و شناخت بازارهای جدید مجازی هم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار