در راستای تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند صورت گرفت؛

راه‌اندازی پویش «نذر هوشمند» و «من حاضرم» از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی

تهران (پانا) - با حضور حسینی معاون وزیر و جانشین وزیر در طرح هدایت هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس، کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی نشست هم‌اندیشی طرح هدایت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش «نذر هوشمند» و «من حاضرم» از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تشریح طرح هدایت اظهار کرد: امروزه در عصر کرونا نظام تعلیم‌وتربیت با موضوع آموزش‌های مجازی خصوصاً در بستر شاد مواجه است و تعدادی از دانش‌آموزان از فرصت یادگیری در این فضا بی‌بهره‌اند.

وی افزود طرح هدایت برای شناخت این دانش‌آموزان، بسیج منابع برای تهیه این وسایل، شناخت شرکت‌های داخلی و خارجی برای تهیه این وسایل، تسهیل صادرات و بخشودگی‌های گمرکی و نهایتاً توزیع این تجهیزات به دانش‌آموزان تمرکز دارد.

معاون وزیر با تقدیر از سازمان بسیج دانش‌آموزی در اجرای طرح نظر هوشمند گفت: با اجرای طرح نذر هوشمند تاکنون نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده است که با این رقم بیش از ۲۲ هزار تبلت می‌توان برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه نمود.

وی با بیان اینکه بسیج اقشار هم می‌تواند در طرح نذر هوشمند وارد شود افزود: امید است طرح نظر هوشمند مراحل و موج‌های دوم و سوم خود را با استفاده از ظرفیت دهه فجر استمرار بخشد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به ظرفیت ۱۳ هزار انجمن اسلامی در مدارس اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی می‌تواند طرح هر انجمن حداقل سه تبلت را کلید بزند تا از این طریق ۳۹ هزار تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.

وی گفت: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز با ایجاد پویش هوشمند می‌تواند از ظرفیت این سازمان مردمی برای کمک به طرح هدایت استفاده نمایند.

حسینی با اشاره به طرح پویش "من حاضرم" اظهار کرد: این پویش با همت سازمان دانش‌آموزی و به شکل ملی و با استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی در سراسر کشور با هدف بسیج همه خیرین و خیرخواهان جامعه برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند راه‌اندازی شده است.

وی افزود این پویش به دنبال این است تا تمام دانش‌آموزانی که به دلیل عدم داشتن وسایل هوشمند ارتباطی در کلاس درس غایب هستند را در کلاس حاضر نماید.

معاون وزیر با تأکید بر استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای ارتباط با ۱۵ میلیون دانش‌آموز معلم و اولیا برای جلب کمک‌های ایشان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان معلمان و اولیا می‌توان پویش‌های دانش‌آموز حامی، معلم حامی و ولی حامی را در راستای طرح هدایت راه‌اندازی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار