جلسه بررسی فعالیت های مشاوره ای مدارس و اختلالات یادگیری ویژه مدارس منطقه ۱۳ 

تهران(پانا)- گفتگوی تخصصی هفته با موضوع بررسی فعالیت های مشاوره ای مدارس و اختلالات یادگیری ویژه مدارس منطقه ۱۳ با حضور سید محمد هادی حسینی، مدیر منطقه، مژگان نظری، مدیر مرکز مشاوره، افشاری، مدیر مرکز اختلالات یادگیری منطقه و مدیران مدارس در تاریخ ۲۳ دی در بستر شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه  بررسی فعالیت های مشاوره ای مدارس و اختلالات یادگیری ویژه مدارس منطقه ۱۳ 

به گزارش پانا حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ ضمن عرض تسلیت شهادت بانوی دو عالم و گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: امروز در دوازدهمین گفتگوی تخصصی هفته با توجه به دغدغه منطقه در دوران پس از کرونا، به مشکلات جسمی و روانی این دوران می پردازیم تا بتوانیم با برنامه ریزی درست برای پیشگیری از آسیب های روحی دانش آموزان آمادگی لازم را داشته باشیم و به همین دلیل در این گفتگو در خدمت کارشناسان مربوطه هستیم.
زهره افشار مدیر مرکز اختلالات یادگیری ضمن تشکر از حمایت های حسینی مدیر منطقه و عباس خسروآبادی معاون آموزش ابتدایی به دلیل راه اندازی این مرکز که پنجمین مرکز دولتی اختلالات یادگیری در تهران است، گفت: در بین اختلالات دوران کودکی، جمعیتی که دچار اختلالات یادگیری هستند بیشترین فراوانی را دارند و شیوع این اختلالات حتی تا ۱۵ درصد هم گزارش شده است. ما در مدارس، شاهد دانش آموزانی هستیم که اختلالات یادگیری دارند و این موضوع به نحوه عملکرد همکاران در کلاس درس ارتباطی ندارد به همین دلیل، شناسایی این دانش آموزان باید در اولویت کاری قرار گرفته و اگر شناسایی نشوند به ترمز های کلاس تبدیل خواهد شد.
وی افزود: اختلالات یادگیری درمان ندارد و این اختلال دائمی است اما می‌تواند با کمک های مشاوره ای سازگاری پیدا کند و این دانش آموزان در امر یادگیری بیشترین و بهترین نتیجه را در مسیر آموزش خود داشته باشند.
در ادامه گفتگو افشار اظهار کرد: دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ممکن است در نوشتن، ادراک، حل مسئله، حافظه و... دچار مشکل باشند که مشکلات این دانش آموزان در دو شاخه ‏تحولی و تحصیلی به صورت تخصصی بررسی می‌شود. مرکز اختلالات یادگیری، فعلاً دانش آموزان ابتدایی را تحت پوشش خود قرار داده و در کنار مدرسه و خانه نقش مکمل را دارد.
وی گفت: مدیران محترم مدارس اگر احساس می کنند که دانش آموزی به ارزیابی چند جانبه احتیاج دارد، او را به این مرکز ارجاع دهند.
مژگان نظری مدیر مرکز مشاوره در این گفتگو ضمن تشکر از همکاری همه مدیران در انجام برنامه های مشاوره‌ای گفت: فعالیت های مشاوره‌ای در دو بخش عمومی برای همه مقاطع و تخصصی برای مقاطع متوسطه اول و دوم انجام می شود و لازم است ارجاع دانش آموزان به هسته مشاوره طبق فرمتی که ارائه شده انجام شود و به همین منظور همکاران ما در هسته مشاوره هر روز در خدمت دانش‌آموزان هستند.
وی افزود: طرح همدل با توجه به برنامه تنظیم شده از اول مهر ماه در مدارس در حال اجرا است و مدارسی که مشاور ندارند از سوی هسته مشاوره تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
نظری با اشاره به فعالیت های مختلف مشاوره‌ای گفت: طرح صدای مشاور، ثبت آمار و مشکلات دانش آموزان در سامانه پایش، جشنواره نوجوان سالم، طرح تجارب برتر تربیتی، هدایت تحصیلی و ... از جمله فعالیت هایی است که در این مرکز در حال انجام است.
نظری در پایان گفت: از مدیران مدارس خواستارم که مسائل دانش‌آموزان را به صورت شفاف با مرکز مشاوره در میان بگذارند تا بتوانیم به دانش آموز در تصمیم گیری کمک کنیم و در حل مشکل، با همدلی و همفکری به راه‌حل‌های عملی دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار