راه اندازی انجمن عکاسان در استان اردبیل

اردبیل(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه هنر عکاسی هنر ثبت وقایع تاریخی است، به مشکلات هنرمندان عکاسی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت راه اندازی انجمن عکاسان اردبیل می تواند در این زمینه راهگشا شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی انجمن عکاسان در استان اردبیل

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، عبداله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در نشست مطالبه گری عکاسان منتخب بسیجی اردبیل که در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به تبیین اهمیت عکاسی و جایگاه هنرمندان عکاس پرداخت و گفت: ثبت و ضبط رویدادها از ابتدای خلقت بشر بصورت تصویرگری و نقاشی وجود داشته و با پیشرفت جوامع بشری و علم و تکنولوژی به کمال رسیده است.

او به اختراع دوربین عکاسی اشاره کرد و گفت: زمانی که عکس و عکاسی پا به عرصه گذاشت، نقطه عطفی در تاریخ و فرهنگ جهان بوجود آمد به‌طوریکه این هنر و صنعت جایگاه بی‌بدیل خود در وقایع نگاری و ارائه‌ جزئیات رویدادها را در مراحل بعدی ظهور نمودهای نوین تمدن بشری نه تنها حفظ، بلکه ارتقاء بخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود به مشکلات پیش روی عکاسان اشاره کرد و گفت: عکاس در واقع هنرمندی است که با درک اهمیت ثبت لحظات تاریخی و به یادماندنی، شبانه روز در جنبش و تکاپو است و در این راه ناملایمات اجتماعی، سختیها و مخاطرات موقعیت پدیداری حوادث و حتی شرایط جوی و اقلیمی نامساعد در کار وی خللی وارد نمی کند.

بحرالعلومی با بیان اینکه عکاس عالمانه به سمت سوژه‌های خبری می رود، گفت: برخی اوقات موانعی بر سر راه هنرمدان عکاس ایجاد می شود ولی این هنرمندان، همه ناملایمات به جان می‌خرند و با ابرام و پشتکار به کار خود ادامه می دهند که خود این امر از درک بالای اهمیت کار هنری در نزد وی حکایت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تبیین اهمیت مطالبه‌گری بین هنرمندان پرداخت و گفت: مطالبه‌گری هنرمند از ضروریات پیشرفت در فعالیتهای هنری و اجتماعی ایشان است، طبعا مطالبه گری در نیل اهداف و تاثیرگذاری نقش بسزایی دارد و از این منظر مطالبه‌گری هنرمندان در همه رشته‌ها و زمینه‌ها از ضروریات است.

بحرالعلومی به شیوه های مطالبه‌گری در جامعه پرداخت و گفت: هنرمندان با مطالعه شیوه‌های مطالبه‌گری می‌توانند دغدغه‌ها و مشکلات خود را در قالب طرح و پیشنهاد به مراجع ذیربط ارائه کنند و در پیگیری‌های بعدی نیز مجدانه بکوشند.

او با اشاره به نقش تاثیرگذار هنرمندان و ادبا در صیانت و پاسداشت، همچنین رشد و شکوفایی فرهنگ‌ایرانی در بدترین شرایط تاریخی اشاره و مسئولیت پذیری را از بارزترین ویژگیهای هنرمندان ایران اسلامی دانست و تاکید داشت: برای رفع مشکلات مبتلا‌ به هنرمندان، همین مسئولیت‌پذیری به نوبه خود می‌تواند بسیار موثر باشد، بطوریکه بر اساس آن اساسی‌ترین قدمها باید از جانب خود هنرمندان باشد و طبعا با جدیت هنرمندان عزیز پیگیری موارد از طرف مراجع ذی‌صلاح نیز آسانتر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان ضرورت بیان هنرمندانه‌ مشکلات هنرمندان خاطر نشان کرد: در شان هنرمندان ما نیست که بنشینند و دست روی دست بگذارند و انتظار داشته باشند مسئولی از راه برسد و مشکلات آنها را حل کند‌، خود هنرمندان می‌بایست برای انسجام در فعالیتهای خود در تشکیل گروهها و انجمنهای صنفی برای ساماندهی فعالیتها و در ادامه، پیگیری حل مشکلات پیشقدم و فعال باشند.

بحرالعلومی ضمن استقبال از پیشنهاد و اهتمام هنرمندان عکاس برای راه اندازی انجمن عکاسان استان اردبیل، چنین گامی را در جهت انسجام و ساماندهی فعالیتها، انتقال تجربیات و مهارت افزایی و نیز پیگیری حل مشکلات صنفی موثر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار