نقش شوراهای آموزش و پرورش در کمک به تعلیم و تربیت در دوران کرونا

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نقش شوراهای آموزش و پرورش در کمک به نظام تعلیم و تربیت در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش شوراهای آموزش و پرورش در کمک به تعلیم و تربیت در دوران کرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، هادی حق شناس استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش کرمانشاه در پیامی که به مناسبت هفته شوراها صادر کرد، نقش شوراهای آموزش و پرورش در کمک به نظام تعلیم و تربیت در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ابتدای این پیام و در خصوص عملکرد شوراهای آموزش و پرورش در دوره کرونا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در نظام آموزش و پرورش، منجر به ایجاد فرصت ها و تهدیدهایی گردید یکی از فرصت‌هایی که این ویروس برای آموزش و پرورش در پی داشت ترویج سبک آموزش و سبک تدریس در بین اعضای خانواده ها است. در دوران شیوع کرونا با توجه به تعطیلی آموزشگاه ها از یکسو معلمان در بین اعضای خانواده به امر تدریس می پردازند و از سوی دیگر دانش آموزان در کنار اعضای خانواده مشغول آموزش و یادگیری هستند.

وی در خصوص دستاوردهای آموزش و پرورش در سال جاری گفت:یکی از مهمترین تصمیمات شورای آموزش و پرورش در دوران کرونا تصویب طرح آموزش در بین اعضای خانواده تعطیلی مدارس و مصوبه های استانی و کشوری در این زمینه می باشد و شاید ترویج این ایده که مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست یکی از خروجی‌های شوراهای آموزش و پرورش می باشد. لذا شورای آموزش و پرورش در امر تداوم آموزش با تکیه بر بستر فضای مجازی، روش های آموزش الکترونیکی و آموزش در خانه می تواند به عنوان یکی از دستاوردهای شوراهای آموزش و پرورش دانست. حتی اگر این فعالیت از سوی مقامات رسمی آموزش و پرورش ابلاغ شده باشد شوراهای آموزش و پرورش نقش تسهیل‌گر، راهنما و بازوی اجرایی آموزش های مجازی و الکترونیکی در بین دانش آموزان را ایفا کرده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش استان در سالهای گذشته اظهار داشت: در مورخ 30/11/1396 با حضور استاندار محترم استان تصویب شد که در خصوص ساخت و ساز مدارس مناطق زلزله زده و توسعه فضاهای آموزشی یک طراحی درست انجام شود که ظرف مدت هزار روز منتهای کوشش و تلاش به عمل آید که از تهدید زلزله به عنوان یک فرصت طلایی استفاده شود و با کمک خیرین و منابع استانی یک اتفاق ماندگار رقم بخورد. در مورخ 28/12/1398 بر اساس مصوبه جلسه مورخ 30/11/1396 که مقرر شده بود در خصوص ساخت و ساز مدارس یک اتفاق مهم رخ دهد. پس از گذشت 758 روز از وقوع زلزله سال 1396 با کمک دولت ، خیرین عزیز و منابع استانی 758 کلاس درس ساخته شد. یعنی هر روز یک کلاس درس و احداث 110 مترمربع فضا. ودرتاریخ 25/08/1399درهزارمین روز زلزله کرمانشاه با افتخار جمعاً 1000 کلاس درس و 110هزار مترمربع فضا و در کنار آن احداث 8 سالن ورزشی و 2 استخر دانش آموزی با اعتبار 2700 میلیارد ریال (1250میلیارد ریال با کمک خیرین 1450 میلیارد ریال اعتبارات دولتی، جمعاً 2700 میلیارد ریال) به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی 4 استودیوی تولید محتوی کشوری و استاندارد ـ تولید ماسک ماهانه -000/150عدد ـ تولید آب ژاول توسط همکاران شیمی دبیرستان هوشمند جهت مردم و ادارات دولتی و نهادها و ارگان های انقلابی ـ ساخت دستگاه استرلیزاسیون حرارتی برای استریل کردن برگه های امتحانی و سایر برگه های اداری و تأئید آن توسط مقام عالی وزارت و ارسال آن به ادارات کل آموزش و پرورش کشور. ضمناً دستگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری مورد تأئید و اجرا قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار