اختصاص 42 میلیاردتومان برای تهیه تبلت دانش‌آموزان منطقه محروم در شوراهای آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته شوراها خبر داد که برای تهیه تبلت دانش‌آموزان منطقه محروم در شوراهای آموزش و پرورش 42 میلیاردتومان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 42 میلیاردتومان برای تهیه تبلت دانش‌آموزان منطقه محروم در شوراهای آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش همدان؛ آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین نهاد با گستره منابع انسانی بالا و دایره ارتباطی به وسعت کل افراد جامعه برشمرد و گفت: برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت و پیشرفت همه جانبه ، بی نیاز از امر مشارکت نخواهد بود .به همین علت با وجود سابقه ی مشورت و شورا از زمان خلقت انسان با پیشرفت و تمدن بشری ونیز ایات و روایاتی که اهتمام شده است این امر نیز تحولات و مسیر کمال خودرا پیموده و حدود یک قرن است که درکشور عزیزمان به جایگاه شورا در آموزش و پرورش توجه بوده تا جایی که در دی ماه سال 72 براساس یک قانون مدون و جامع ، قانون شوراهای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا
و معضلاتی که این بیماری برای دستگاه تعلیم و تربیت به همراه داشته است ، گفت: شورای آموزش و پرورش ایفاگر نقش مهمی در خصوص از بین بردن این چالشها و خلق فرصت های بدیع بوده است. شورای آموزش و پرورش استان همدان با برگزاری منظم جلسات به صورت حضوری و غیر حضوری در این خصوص مصوبات وراهکارهای بسیار قابل توجهی ارائه نموده است که بهره وری سازمانی مبتنی بر کارائی و اثر بخشی را به دنبال داشته است .

پورداود اختصاص اعتبار برای چاپ و توزیع درسنامه ها برای مناطق کمتر توسعه یافته به مبلغ 648 میلیون تومان از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اختصاص مبلغ 42 میلیارد تومان توسط اداره کل امور اجتماعی استانداری از طریق استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها و نهادها برای خرید تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار را از مصوبات شورای استان برشمرد.

وی به اقدامات شورای آموزش وپرورش استان اشاره نمود و گفت: یک هنرستان به ستاد مردمی کرونا اختصاص داده و همچنین از ظرفیت هنرستانها به منظور تولید تجهیزات پزشکی نظیر لباس، ماسک و دستکش استفاده شده است.

پورداود گفت: از ظرفیت ردیف های بودجه ای آموزش و پرورش که امکان هزینه کرد آنها با توجه به بیماری کرونا وجود ندارد در طرح سامانه ی شاد در شورای برنامه ریزی استان استفاده شده و محتواهای آموزشی و پرورشی در همه ی دوره های تحصیلی و آموزش و پرورش استثنایی تولید شده در آموزش و پرورش استان در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی توسط صدا و سیمای مرکز همدان به صورت رایگان پخش شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به تجربه های برترراهکارهای شوراهای آموزش و پرورش در جذب منابع درآمدی پرداخت و گفت :شورای آموزش و پرورش می تواند با اجرای قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش ، جذب حداکثری درآمدها را تحقق بخشد. و شورای آموزش و پرورش همدان دراین خصوص دستور کار سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ودستور کار دیگری با عنوان تغییر کاربری املاک را به منظور استیفای حقوق آموزش و پرورش مطرح نموده است. که با دستور استاندار محترم این دو مهم عملیاتی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار