کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور

تهران (پانا) - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، با اشاره به تاثیر اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی در کاهش میزان مبتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور به ویژه در پایتخت، در خصوص استمرار اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در رزمایش قرارگاه پدافند زیستی منطقه ۲۱طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ناحیه مقاومت بسیج میثم تمار، با اشاره تحقق منویات مقام معظم رهبری و به کارگیری روشی موثر در ردیابی موارد جدید ابتلا، در قالب اجرای این طرح اجتماعی و محله محور، اظهار کرد: این خدمت پیوسته و مستمر طی این دوماه، تجلی اراده بلند تمامی دست اندرکاران طرح حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد این طرح ملی به خصوص در استان تهران، همگرایی و تعامل سازنده نهادهای مدیریتی، سیاسی، انتظامی و بهداشتی است. همه عزیزان در این طرح با تقابلی ستودنی در راه اهداف ملی گام بر می دارند و امروز شاهد این ممارست تیمی ارزشمند هستیم.

زالی تبلور همگرایی جمعی در ذیل طرح سردار حاج قاسم سلیمانی، در طول چند سال اخیر را بی سابقه دانست و گفت: در منطقه ۲۱نیز همچون سایر مناطق استان، همگرایی بی بدیلی را میان سازمان آموزش و پرورش منطقه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت شاهد هستیم. البته نکته قابل تقدیر پوشش صد درصدی جمعیت این منطقه در قالب این طرح محله محور است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر و ابتلا در کشور و به ویژه در پایتخت طی دو ماه اخیر را رهین و وام دار اجرای طرح سردار حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد و افزود: در تهران از ابتدای آذرماه تا کنون، شاهد کاهش ۷۹درصدی در آمار مرگ و میر، ۷۱درصدی در آمار مراجعه بیمارستانی و ۷۶درصدی در آمار مراجعه روزانه افراد به مراکز بهداشت و درمان بوده ایم. همچنین در این بازه زمانی در میزان بستری در بخش مراقبت های ویژه، کاهش ۴۱درصدی گزارش شده است.

زالی تصریح کرد: این کاهش آمار در هفته های دی ماه نیز پیوسته و پویا ادامه داشته به طوری که در هفته سوم نسبت به هفته دوم دی ماه ۷.۵درصد کاهش در میزان مرگ و میر و ۱۱.۵درصد در میزان بستری گزارش شده است.

وی ضمن تقدیر از همراهی های تمامی نهادهای دست اندرکار اجرای این طرح محله محور، عنوان کرد: باید قدرشناس مردم فهیم هم باشیم که با رفتار ستوده مدنی و شهروندی همراه مجریان و تیم های حمایتی طرح شدند. اوج توفیق طرح ردیابی بیماران در زمان کاهش آمار حاصل می شود، امیدواریم اجرای این طرح کماکان با نشاط ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار