موفقیت‌های آموزشی بدون توجه به فعالیت‌های پرورشی ناقص است

زاهدان (پانا) - فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش دلگان گفت پیشرفت و موفقیت آموزشی منهای پرورش منش و کمک به شکل گیری شخصیت متعادل انسانی امری ناقص و از درون تهی است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت‌های آموزشی بدون توجه به فعالیت‌های پرورشی ناقص است

مجتبی شجاعی در شورای آموزش و پرورش شهرستان دلگان که با حضور امام جمعه و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی انسانها در کنار یکدیگر بدون تعامل و سازگاری مشکل آفرین خواهد بود لذا جریان تربیت در پی آن است که انسانها را با هر آنچه که مایه یک حیات خوب و مناسب توأم با ثبات است آشنا گرداند و انسان ها را در مسیر رشد و ارتقا قرار دهد تا به حیات موثر خویش ادامه دهند.

وی افزود: آموزش هنگامی سودمند است که با فعالیت های پرورشی همراه شود. نگاه واقع بینانه به امر تربیت ایجاب می کند که در نظام های آموزشی از ابتدایی ترین مرحله برنامه ریزی تا مراحل نهایی و در تدوین و تنظیم محتوا و طراحی اهداف، استعدادها و نیازهای همه جانبه متربیان به عنوان افراد انسانی مد نظر قرار گیرد. در غیر این صورت پیشرفت و موفقیت آموزشی منهای پرورش منش و کمک به شکل گیری شخصیت متعادل انسانی امری ناقص و از درون تهی است.

فرماندار شهرستان دلگان بر ضرورت کیفیت‌بخشی به برنامه‌های پرورشی مدارس تأکید کرد و گفت: نگاه مدیران مدارس به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باید تخصصی، دینی و تربیتی باشد و با اجتناب از برنامه‌های سلیقه‌ای زمینه‌ مشارکت فکری همه‌ سطوح مدرسه را تسهیل و در راستای کیفیت‌بخشی برنامه‌های پرورشی تلاش کنند.

شجاعی با بیان این‌که فعالیت حوزه‌ی پرورشی تخصصی است و باید نیروهایی که در این حوزه بکار گرفته می‌شوند از تخصص لازم برخوردار باشند، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا اقامه‌ی نماز و برپایی نماز جماعت در مدارس گسترش یابد، چون حضور حداکثری دانش‌آموزان در نماز یکی از اهداف اصلی برنامه‌های پرورشی و اقامه نماز است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا همه دستگاه‌های شهرستان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش در زمینه نماز، قرآن و عترت کمک و مساعدت کنند، چرا که مشارکت همه نهادها در این موضوع موجب توسعه و گسترش فرهنگ معنوی در جامعه خواهد بود.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دلگان همچنین بر توجه ویژه به برنامه‌های قرآنی و اقامه‌ نماز در مدارس و تقویت گفتمان‌های دانش‌آموزی تاکید کرد.

شجاعی افزود: کانون های فرهنگی و تربیتی محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است که تقویت این کانون ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشکلات می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وظایفی برای این کانون ها در زمینه ترویج مسائل اعتقادی، فرهنگی وهنری، ورزشی ،اجتماعی، علمی و مهارتی ترسیم کرده که می تواند در تربیت نسل آگاهانه نسل ها موثر واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار