سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی:

لزوم استانداردسازی آسانسورهای مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌های شخصی

تبریز (پانا) - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بر استانداردسازی آسانسورهای مجتمع های مسکونی و آپارتمان های شخصی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استانداردسازی آسانسورهای مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌های شخصی

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، احمد موقری با اشاره به وقوع حوادث (صدمات بدنی، قطع عضو یا فوت) و جرایم مرتبط با آسانسور بر لزوم استاندارد بودن آسانسور تأکید کرد و گفت: دادگستری استان از سال 1393 به موضوع استانداردسازی آسانسورها ورود کرد که در طول این مدت اقدامات متعددی برای استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی، دولتی و... در استان انجام شده است.
وی از هیأت مدیره مجتمع های مسکونی یا آپارتمان های شخصی خواست تا نسبت به استانداردسازی آسانسورها توجه و اقدام جدّی معمول کنند و خدمات تعمیر و سرویس آسانسور را حتماً از شرکت‌های مجاز دارای صلاحیت فنی و معتبر دریافت کنند و در زمان مراجعه فرد یا افرادی به ساختمان، نسبت به مطالبه کارت شناسایی معتبر و احراز هویت اقدام جدی معمول دارند.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: اتحادیه آسانسور و پله برقی ملزم شده است تا نسبت به تأیید صلاحیت اخلاقی و فنی تعمیرکاران و سرویس کاران آسانسور و ارائه آموزش لازم به آنها و صدور کارت شناسایی و تهیه لبای متحدالشکل برای آنها اقدام کند.
گفت: به دلیل عدم آگاهی مردم، برخی افراد سودجو با عنوان سرویس کار معرفی می شوند و به ساختمان‌ها مراجعه می کنند که سهل انگاری مالکین موجب سرقت از منزل یا قطعات آسانسور یا موجب وقوع جرایم غیراخلاقی می شود.
موقری از شهروندان خواست گزارشات خود در خصوص جرایم را از طریق سامانه سجام به آدرس (http://sajam.scpd.ir/) به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار