معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

طرح بسیج ملی تغذیه سالم همزمان با سراسر کشور، در گیلان در حال اجراست

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد تغذیه سالم ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا افزایش می دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح بسیج ملی تغذیه سالم همزمان با سراسر کشور، در گیلان در حال اجراست

آبتین حیدرزادهشب گذشته در ارتباط زنده اینترنتی با خبر گیلان گفت: طرح بسیج ملی تغذیه سالم برای مقابله با کرونا همزمان با سراسر کشور، از 15 دی در گیلان آغاز شده و تا 30 دی ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تغذیه یکی از مهمترین رفتارهایی است که انسان در طول زندگی خود می آموزد، گفت: یکی از اجزا مهم فرهنگ هر ملتی، روش تغذیه ای آنها است.

وی با اشاره به شیوع کووید 19 و اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری، اظهار کرد: تغذیه سالم و صحیح می تواند ایمنی بدن را افزایش دهد و بدن را قدرتمند کند. در این خصوص طی 10 ماهه اخیر (شیوع کرونا)، تجربیات، نشان دهنده آن است افرادی که تغذیه سالم تری داشتند، در مقابل این بیماری دارای ایمنی بدنی قدرتمندی بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر این که پرداختن به مبحث تغذیه، کاری تخصصی است، اظهار کرد: در هر سنی و در هر شرایطی پیچیدگی های بدن انسان برای رژیم غذایی مناسب، متغیر است. برای توصیه رژیم غذایی، نیاز به متخصصان این رشته است و خوشبختانه تعداد متخصصان تغذیه در طی سال های اخیر، رو به افزایش است.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به تنوع غذایی در استان گیلان (استفاده از غذاهای شور و چرب) و بیماری های شایع قلبی-عروقی و سرطان ها در این استان، گفت: 30تا 50 درصد این بیماری ها با مداخله تغذیه مناسب، قابل پیشگیری است.

وی تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا را شعار یازدهمین بسیج ملی تغذیه، در سال جاری خواند و تاکید کرد: تغذیه سالم، از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار