ملکی خبر داد

اولویت دهی به تولید مواد آموزشی برای دانش‌‌آموزان پیش از دبستان در سال آینده

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد نام دیگر سازمان پژوهش مدیریت رسانه‌های تربیت و یادگیری است چراکه کتاب یک رسانه محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت دهی به تولید مواد آموزشی برای دانش‌‌آموزان پیش از دبستان در سال آینده

حسن ملکی در آیین پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد که صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد اظهار کرد: سازمان پژوهش هرساله ۴ جشنواره برگزار می‌کند؛ جشنواره فیلم و کتاب رشد، عکس رشد و جشنواره محتواهای الکترونیکی.

وی افزود: این ۴ جشنواره پیامی برای سازمان دارد که می‌توان گفت نام دیگر سازمان پژوهش مدیریت رسانه‌های تربیت و یادگیری است چراکه کتاب یک رسانه محسوب می‌شود.

ملکی گفت: در یک طبقه بندی کوتاه می‌توان گفت در مدیریت رسانه‌ها چند ضلع و بعد مطرح است یکی از آنان مدیریت تدوینی رسانه‌هاست که به کتاب درسی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون وزیر اضافه کرد: نقش ترغیبی نقش دوم سازمان است تا در علاقه‌مندان انگیزه ایجاد کند و افراد تولیدات خود را به سازمان ارسال کنند نقش سوم نیز نقش ممیزی است و سازمان باید ممیز منطقی، آگاه و توام با خردورزی باشد آنچه در این جشنواره می‌گذرد از مصادیق این نقش است.

وی گفت: در این نقش باید چند کار دیگر صورت گیرد، این نقش باید وسعت پیدا کند و تلاش کنیم برای سالیان بعد سفره فرهنگی تربیتی را در سطح ملی توسعه دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: جشنواره کتاب رشد بیرون از قلمروی فعالیت خود معنایی ندارد این جشنواره باید طوری برگزار شود که ساماندهی منابع آموزشی را احیا کند. کار دیگری که در این جشنواره باید به آن برای سال بعد توجه شود اولویت بندی آثار براساس فراخوان است.

ملکی به شکل گیری مرکز ملی کودک برای پاسخگویی به خواسته مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: پیام این مرکز این است که اولویت ما در سال آینده باید اولویت دهی به تولید مواد آموزشی برای دوره پیش از دبستان باشد.

وی با بیان اینکه ما خود را برای نقش ترکیبی آماده می‌کنیم و تولید بسته یاددهی یادگیری را پیش رو داریم گفت: راهنمای برنامه درسی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و برای سال ۱۴۰۰ به سمت تولید بسته تربیت و یادگیری می‌رویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار