لزوم تقویت سواد رسانه‌ای مربیان پرورشی

کاشمر(پانا)-نماینده سرگروه‌های پرورشی کاشمر اعلام کرد یکی از چالش‌های حوزه پرورشی، ضعف سواد رسانه ای بعضی مربیان پرورشی است که باید با گذاشتن کارگاه های مناسب تقویت شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تقویت سواد رسانه‌ای مربیان پرورشی

سید محمد آقایی، نماینده سرگروه‌های پرورشی کاشمر در حاشیه هم‌اندیشی چالش‌های حوزه پرورشی که با حضور معاون پرورشی شهرستان و سرگروه‌های پرورشی مقاطع برگزار شده بود به پانا گفت: از مهمترین مشکلاتی که سرگروه‌های پرورشی به آن رسیده‌اند، ضعف سواد رسانه ای مربیان و معاونین پرورشی شهرستان است و بهترین راهکار آن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و عملی است.
آقایی، تعدد و تنوع رشته های جدید مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی که بسیاری از همکاران با این رشته ها آشنایی ندارند را دیگر چالش عنوان شده معرفی کرد و راهکار آن را آموزش و تهیه کلیپ آموزشی برای هر رشته و همچنین تفکیک مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری فردا و یا ادغام این دو فراخوان دانست.
وی عدم تعامل کادر آموزشی با پرورشی را از دیگر مشکلات دانست و راهکار آن را برگزاری جلسات مشترک جهت درک متقابل این دو حوزه در ادارات و مدارس عنوان کرد.
سرگروه پرورشی کمبود نیروی انسانی را هم چالش دیگر حوزه پرورشی اعلام کرد که با جذب و استخدام نیروهای متخصص و مربی پرورشی برطرف می‌شود.
آقایی، کنکور را به عنوان دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان که موجب عدم توجه به مسائل پرورشی و تربیتی می‌شود دانست و گفت: با حذف کنکور و جایگزین کردن روش‌های پذیرش دانشجو با سوابق آموزشی و تربیتی می توان آن را برطرف کرد.

وی اختصاص بودجه به فعالیتهای پرورشی، تقدیر به موقع از برگزیدگان مسابقات، دخالت داشتن معاونت پرورشی در ارزشیابی سالانه مدیران، اختصاص پست کارشناس مسئولی به ادارات در قسمت فرهنگی هنری و قرآن، اختصاص مشاوره به مدارس ابتدایی را نیز در این حوزه مهم ارزیابی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار