سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری روستا و عشایر شمالغرب به میزبانی زنجان

زنجان (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری روستا و عشایر شمالغرب خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری روستا و عشایر شمالغرب به میزبانی زنجان

هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاوردها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی است.

پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا و عشایر نخستین محور این جشنواره است که شامل ارسال عکس از تکریم و تجلیل سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا است.

در محور دوم جشنواره که کتابخوانی است، آثار ارسالی باید شامل معرفی یک کتاب (حداکثر به مدت 3 دقیقه) در قالب فایل تصویری باشد.

همچنین در بخش مسابقه نیز علاقه‌مندان می‌توانند به سوالات مطروحه از کتاب «انسان 250 ساله» مقام معظم رهبری پاسخ داده و در جشنواره شرکت کنند.

سومین بخش جشنواره نیز عکاسی با موبایل است که هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند عکس‌های خود را در قالب موضوعاتی شامل همدلی و مواسات مومنانه در روستای من، فرهنگ کار و سخت کوشی در روستای من، شعار سال «جهش تولید» در مناطق روستایی و عشایری، طبیعت روستای من به دبیرخانه ارسال کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان طراحی و نقاشی با موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر را دیگر محور این جشنواره عنوان کرد و گفت: علاقمندان شرکت در این بخش می‌توانند، آثار خود را در در موضوعات (فرهنگ بومی روستا و عشایر، طبیعت روستای من، بافت قدیمی و سنتی روستای من) برگه A4 و با مداد رنگی آماده و به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: این بخش در دو رده سنی نوجوانان 5 تا 16سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود.

در بخش خوشنویسی نیز آثار ارسالی باید در قالب خط نستعلیق برای آیه مبارکه 28 سوره رعد «الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، آیه مبارکه 195 سوره بقره «انّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌» و سوره مبارکه کوثر و و یا خط تحریر (یک بند) از منظومه حیدربابای استاد شهریار باشد.

زمان برگزاری جشنواره از 18 دی تا 18 اسفندماه بوده و داوری آثار رسیده به جشنواره از 19 تا 23 اسفند ماه 99 انجام خواهد شد.

همچنین اعلام اسامی برگزیدگان 25 اسفندماه و ارسال جوایز برگزیدگان 27 اسفندماه 99 همزمان با ولادت حضرت امام حسین (ع) خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار